نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی در گفتگو با نما:

دستگاه دیپلماسی انقلابی عمل نمی‌كند/موضع انفعالی دولت موجب نقض حقوق ایران توسط آمریكا می شود

عکس خبري -دستگاه ديپلماسي انقلابي عمل نمي‌کند/موضع انفعالي دولت موجب نقض حقوق ايران توسط آمريكا مي شود

اگر دولت در سیاست خارجه، انقلابی و قاطع برخورد كند قطعا می تواند از همان روشی كه ما در رابطه با مبادله جاسوس ها و زندانیان آمریكایی انجام دادیم و در قبالش یك میلیارد و 800 میلیون دلار را بگیریم، استفاده كند.

حميدرضا ترقي در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما، در مورد دلیل اینکه چرا آمریکا به راحتی به خودش اجازه می دهد اموال ایران را با محاکمه ایی ساختگی در یک دادگاه خودی مصادره کند گفت: آمریکا پاسخ گو به هیچ مجمع بین المللی نیست و از قدرت سلطه گری خودش و نفوذش در مجامع بین المللی برای این کار استفاده می کند، همچنين به علت سلطه ایی که این کشور بر سیستم مالی بانک های دنیا دارد، قادر است این نوع اقدامات را به راحتی انجام دهد و کشور های دیگر هم به خاطر ترس و زورگویی آمریکا قدرت مقاومت در برابر او را ندارند به همین دلیل آمریکا به راحتی می تواند اقداماتی از این قسم را انجام دهد. و تا وقتی یک جانبه گرایی در نظام اقتصاد بین الملل حاکم است و چند جانبه گرایی وجود نداشته باشد به طور طبیعی این یکه تازی ها توسط آمریکا صورت می گیرد مگر اینکه آمریکا ا خلع سلاح شود و دیگر قدرت ها در کنار او تقویت شوند و اجازه انجام هر کاری را به او ندهند.
رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بيان اينكه این بهانه جويي ها در آینده از سوی آمریکا با این روندی که دولت در پیش گرفته افزایش پیدا می کند بیان کرد: طبیعتا کوتاهی از طرف دولت در این مسائل وجود دارد. به طور مثال اگر نوع اقدامات آمریکا توسط وزارت خارجه پیش بینی شود و اقدامات بازدارنده در موردش صورت بگیرد می توان جلوی بسياري از این باج گیریها و موارد مشابه آن را گرفت. اما متاسفانه دولت موضع اش در قبال زورگويي هاي آمریکا بیشتر سکوت است نه يك اقدام قاطع.
ترقي ادامه داد: اگر دولت در سیاست خارجه، انقلابی و قاطع برخورد کند قطعا می تواند از همان روشی که ما در رابطه با مبادله جاسوس ها و زندانیان آمریکایی انجام دادیم و در قبالش یک میلیارد و 800 میلیون دلار را بگیریم، استفاده کند. و اگر در بقیه موارد هم با همین سیاست پیش برود می تواند بقیه حقوق کشور را هم بگیرد. اما دولت به دلیل سیاست غیر انقلابی طبیعتا فادر نیست که این حقوق را باز پس بگیرد . آمریکایی ها هم از این شرایط استفاده می کنند و یکی پس از دیگری خواسته های خودشان را تحمیل می کنند.
این فعال سیاسی در آخر افزود: " بیشتر احتیاط دولت هم به این علت است که شرایط برجام را به همین صورت حفظ کند تا از طرف دولت نقض کوتاهی هم صورت نگیرد تا اگر احیانا برجام به هم خورد و این توافق به نتیجه ای نرسید ایران مقصر قضیه نباشد بلکه عدم همکاری آمریکا لحاظ شود."

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...