نسخه چاپی

دیدار ظریف با چند تن از نمایندگان كنگره آمریكا

نشست خبری سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشور ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسین جابری انصاری، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در نشست هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: واقعیت آن است که سیاستی که تحولات طبیعی سیاسی و غیر سیاسی را نمی پذیرد در برابر تحولات مقاومت می کند.



وی تصریح کرد: این سیاست در برابر اراده ملت های منطقه تسلیم خواهد شد و بر این اساس سیاست های منطقه اقداماتی برای جلوگیری از تحولات طبیعی دولت های منطقه است.



سخنگوی دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد دولت هایی که این همه بدیهی را مورد توجه قرار ندادند از تحمیل هزینه بیشتر به منطقه خودداری کند.



جابری انصاری در خصوص اعزام نیرو به سوریه توسط ایالات متحده با مجوز دولت سوریه گفت: مداخله خارجی در بحران سوریه در صورتی که بدون هماهنگی با دولت این کشور انجام شود نقشی در مهار بحران نخواهد داشت براین اساس باید تلاش های بین المللی در هماهنگی با دولت سوریه انجام شود تا به مهار تنش در منطقه بیانجامد.



وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا مسئولین کشور به دادگاه های بین المللی علیه اتهامات آمریکا شکایت نمی کنند گفت: برای مقابله با اقدامات دولت ها که خلاف حقوق بین المللی انجام می شود هر اقدامی بر اثر محاسبات نتیجه بخش انجام خواهد شد.



سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور ادامه داد: متاسفانه در سطح بین المللی برخی کشورها براساس قدرتی که دارند قوانین بین المللی را صراحتا نقض می کنند و این اولین و آخرین بار است که این اقدامات توسط دولت ها انجام شده و موازین بین الملل در این عرصه نقض می گردد.



وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به آمریکا وی با نمایندگان کنگره این کشور نیز دیدار کرد گفت: در خصوص سفر ظریف به آمریکا باید گفت این سفر در قالب مجموعه ای از دیدارها با برخی از شخصیت ها صورت گرفت و در مجموعه این دیدارها وزیر امور خارجه کشورمان با تنی چند از نمایندگان کنگره آمریکا نیز گفت و گو داشت.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...