نسخه چاپی

خروجی یك جلسه نفتی با موضوع اقتصاد مقاومتی

نماینده تهران در مجلس با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود به بیان جزئیاتی درباره یك جلسه نفتی با موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت كه امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش نما ، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطلبی را با عنوان «خروجی یک جلسه نفتی با موضوع اقتصاد مقاومتی» در کانال شخصی خود منتشر کرد که متن آن بدین شرح است:

امروز (دوشنبه 6 اردیبهشت) به دعوت دفتر آقای جهانگیری معاون اول محترم رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که دکتر آقامحمدی اداره می‌کرد، شرکت کردم.

موضوع بحث نسبت الگوی قرارداد نفتی با اقتصاد مقاومتی بود. از چند مؤسسه پژوهشی، دانشگاه، دستگاه دولتی، مدیران ذیربط وزارت نفت و بنده هم از دیده‌بان شفافیت و عدالت حاضر بودیم. چند نکته گفتنی در حد این مقام این است:

1- نخستین نکته جذاب جوان بودن نیمی از حاضران بود (13 نفر از 28 نفر). جذابیت فقط به سن‌شان مربوط نبود، بلکه به تسلط آنها در تحلیل موضوع و برجسته کردن نقاط مثبت و منفی الگو بود. انصاف در بیان‌شان هم قابل توجه بود.

2- مباحثه به شکل حمله و دفاع نبود، بلکه نقدها را مدیران نفت یا می‌پذیرفتند یا سعی می‌کردند با توضیح پاسخ دهند.

3- اعتراض‌های منطقی بیشتر متوجه رویکردها بود. چرا که این فکر در سطح بالای نفت در برخی دیده می‌شود که ما در تمام این 37 سال به ‌جایی نرسیده‌ایم، اکثر آنها که صحبت کردند با این نگاه مخالف بودند.

بنده گفتم که اگر وضع صنعت نفت چنان باشد که شما می‌گویید، مقصر همین نگاه حقارت‌آمیز و بکارگیری نیروهای وابسته به قدرتمندان در طول سال‌های طولانی بوده است. اگر نفت به‌ جای وابسته‌سالاری شایسته‌سالاری را از گذشته‌ها تا امروز رعایت می‌کرد و افراد با انگیزه و دانایی مانند برنایان همین جلسه را ترجیح می‌داد، حالا وضع دیگری داشتیم.

اگر چه من این خود کوچک‌بینی را در این حد قبول ندارم. ضمناً فرصت را غنیمت شمردم از برخورد آقای زنگنه با انتقادات و تلاش برای اصلاح مصوبه دولت تشکر کردم.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...