نسخه چاپی

افت 20 هزار تومانی بهای سكه در سررسید دی ماه

بهای سكه در قرارداد تحویل دی امسال كه تا دو هفته پیش با قیمتی بالاتر از یك میلیون و 100 هزار تومان معامله می شد، با افت 20 هزار تومانی به حدود یك میلیون و 80 هزار تومان رسیده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما،‌ بورس کال اعلام کرد : بازار آتی سکه با کاهش نرخ رو به رو شد، به طوری که از پنج سررسید بازار آتی سکه چهار سررسید با روند کاهشی رو به رو شدند و قرارداد تیر ماه ثابت ماند.

سکه سررسید اردیبهشت ماه با کاهش0.05 درصدی با نرخ یک میلیون و 20 هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و 29 هزار تومان به فروش رسید و تغییری را در این روز تجربه نکرد، این در شرایطی است که سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 56 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 0.28 درصدی روبرو شد.

در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 78 هزار تومان معامله شد و کاهش 1.43 درصدی را تجربه کرد.

معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (یکشنبه) به 8 هزار و 179 قرارداد و به ارزش بیش از 877 میلیارد و 858 میلیون ریال رسید.

در معاملات نقدی نیز در روز گذشته ، سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 21 هزار تومان معامله شد.

به گفته فعالان، ادامه نوید کاهشی دلار و اونس دو عاملی بودند که موجب افت قیمت سکه شدند.
همچنین در این روز بهای نیم سکه نیز به 543 هزار تومان رسید و افت یک هزار تومانی را نسبت به روز شنبه تجربه کرد، از طرفی ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب با 288 و 192 هزار تومان معامله شد.

کارشناسان اقتصادی دلایل مختلفی را برای نوسانات این روزهای نرخ سکه اعلام می کنند

و برخی معتقدند نوسانات و تغییرات سینوسی طلای جهانی منجر به افت پی در پی قیمت سکه می شود.

به گفته فعالان بازار طلا، پایین آمدن اونس از میانه کانال هزار و 200 دلار موجب شده که نگاه سکه بازان به اینده فلز زرد با ابهام بیشتری مواجه شود، همین موضوع موجب شده که آنها سعی کنند با بالا نگه داشتن ارزش دلار، سکه خود را در بالاترین قیمت ممکن به فروش رسانند و ریسک نگهداری آن را به جان نخرند.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...