نسخه چاپی

خبر پوتین از ارتباط دولت تركیه با جنگجویان خارجی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصریح كرد: دولت تركیه با جنگجویان و تبهكاران خارجی ارتباط دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا ، پوتين روز دوشنبه در نشستي با حضور طرفداران خود از جنبشي به نام «جبهه مردمي روسيه» در شهر «يوشكار اولا» پايتخت جمهوري «ماري ال» در منطقه ولگاي روسيه گفت: دولت تركيه تاكنون نتوانسته است از عهده سيل تبهكاران از كشورهاي همسايه برآيد.

وي افزود: روابط روسيه با تركيه دچار وضعيتي شده كه همه از آن اطلاع دارند و در بروز اين وضعيت هيچ تقصيري نداشته ايم.

رئيس جمهوري روسيه در ادامه سخنان خود به بحث گردشگري اشاره كرد و درباره علت ممنوعيت سفر اتباع روسيه به تركيه گفت: متاسفانه دولت تركيه نمي تواند از عهده سيل جنگجويان از گروه هاي تبهكاري كشورهاي همسايه برآيد زيرا كه خود آنكارا با اين جنگجويان در ارتباط است.
وي همچنين درميان كشورهايي كه گردشگران روس به رغم علاقه نمي توانند سفر كنند به مصر اشاره كرد و افزود: دولت مصر اقدامات زيادي را براي تامين امنيت اين كشور بايد به كار گيرد.
روابط روسيه با تركيه ماه نوامبر سال گذشته (آذرماه) در پي حمله ارتش تركيه به جت جنگنده روسيه بر فراز سوريه و سقوط اين جنگنده و كشته شدن خلبان آن به شدت تيره شده است.
بر اثر اين رويداد، روسيه از اول ماه ژانويه سال جاري تحريم هايي در زمينه هاي تجاري، گردشگري و آموزشي عليه تركيه به مورد اجرا گذاشته است.
بخش عمده اين تحريم ها مربوط به منع واردات اقلامي از محصولات كشاورزي و مواد غذايي از تركيه و سفر گردشگران روس به اين كشور است كه ميلياردها دلار به اقتصاد تركيه زيان وارد كرده است.

۱۳۹۵/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...