نسخه چاپی

آقامحمّدی در گفتگو با نما:

اگر قرار بود اموالمان را مصادره كنند، چرا مذاكره كردیم؟/ دولت، بدون تعارف با آمریكا برخورد كند

عکس خبري -اگر قرار بود اموالمان را مصادره کنند، چرا مذاکره کرديم؟/ دولت، بدون تعارف با آمريکا برخورد کند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در خصوص مصادره اموال ایران در آمریكا گفت: دولت باید به طور صریح در مقابل این اتفاق موضع بگیرد و آن را لغو برجام اعلام كند. دولت باید صریحاً به آمریكایی ها اعلام كند كه اگر شما این كار را انجام دهید یا قضیه مشابه این را بخواهید در دستور كار قرار دهید، برجام بی برجام، ما به همان نقطه اول بر می گردیم.

ابراهیم آقامحمّدی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص مصادره اموال ایران در آمریکا گفت: آیا می توان انتظار داشت که شیطان، رحمانی بشود و حق را بپذیرد؟ اگر این انتظار را داریم، پس می توان انتظار داشت که ذات شیطانی آمریکا که حضرت امام(ره) با تحقیق و بینش الهی، لقب شیطان بزرگ را به آن داده بود، تغییر کند. در بحث مذاکرات هسته ای مقام معظم رهبری بارها تأکید داشتند که مذاکره به شرط رعایت حقوق مسلم ما انجام بشود، ولی در نهایت شما خواهید دید که آمریکایی ها به تعهداتشان عمل نخواهند کرد. رفتار امروز آمریکایی ها، دقیقاً همان خوی شیطانی آنها و بدعهدی است که حضرت امام و رهبر انقلاب بارها تأکید داشته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان اینکه در توافق هسته ای، قرار بر این شد که اموال بلکوکه شده ما آزاد بشود، اظهار داشت: قرار نبود آمریکایی ها، از روی شیطنت، اموال ما را به بهانه های واهی که اصلا ربطی هم به ایران ندارد، به نفع خودشان مصادره کنند. خب اگر قرار بود اینگونه بشود، اصلا برای چه مذاکره کردیم؟ مذاکره برای این بود که آنها در چارچوب آژانس که همه چیز ما را زیر نظر دارند، به بازرسی بپردازند و این اطیمنان برسند که ما در بحث انرژی صلح آمیز خود، انحرافی نداریم و آنها هم از ظلم هایی که به ما روا داشته اند دست بردارند.

آقامحمدی افزود: یک مورد از اقداماتی که آنها باید انجام می دادند، آزادسازی اموال بلوکه شده ما بود که در بانک های آمریکا و یا یا سایر بانک ها به دستور آمریکا بلوکه شده بودند. ولی ما می بینیم که دقیقاً عکس آن دارد عمل می شود و این به معنای نقض برجام است. هیچ توجیهی هم برای این کار وجود ندارد. اینکه برخی آقایان، این حرکت را توجیه می کنند و می گویند این قضیه مربوط به قبل بوده است، خب پس چرا الان آمده اند مطرح می کنند؟ چرا قبل از برجام این ادعاها را حل و فصل نکردند؟ لذا این نقض برجام است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها قطعاً به دنبال تسلیم شدن ما در عرصه های مختلف هستند، تصریح کرد: آنها می خواهند ما در مسائل منطقه تسلیم بویم و منطقه را به آنها واگذار کنیم. همچنین در رابطه با موضوع حقوق بشر، می خواهند که ما دست از حقوق الهی انسان ها برداریم و حقوق شیطانی مدنظر آنها را در مملکت رواج دهیم. در رابطه با مسائلی چون همجنس بازی، حمایت از گروه ها ضاله و مسائلی از این دست، دنبال این هستند که خواسته های خودشان را محقق کنند و در حقیقت به دنبال این هستند که به همان اربابی قبل از انقلاب برگردند. ولی آنها آنقدر احمق هستند نمی فهمند که در حالی که بر این مملکت مسلط بودند، ظلم هایشان به جایی رسید که مردم ایران به آنها سیلی زدند.

نماینده خرم آباد ادامه داد: آمریکایی ها دارند به سمتی حرکت می کنند که سیلی محکم تری از ملت ما بخورند و ملت ایران به این نتیجه برسند که در هر کجا که منافع آمریکایی ها حضور دارد، آن را به خطر بیندازند، و آن زمان دیر هم نخواهد بود. مردم ایران از ستم خسته شده اند و انقلاب کرده اند، الان هم به هیچ وجه حاضر نیستند که ستم برگردد. نه ملت ایران این را می پذیرد و نه رهبری ایران و نه هیچ کس دیگری.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در خصوص واکنش دولت به مصادره شدن بخشی از اموال ایران در آمریکا گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید فعال برخورد بکند و با تعارف با قضیه برخورد نکند. تجربه ثابت کرده است که ما هر جا با زبان نرم با آمریکایی ها صحبت کردیم، آنها درشت گویی کرده و صدای شان را بالا برده اند، اما هر جا که ما روی حقوق مان ایستادگی کرده ایم، عقب نشینی کرده اند. آنها اگر اطمینان حاصل می کردند که از طریق زور می توانند بر ما مسلط شوند، قطعا نمی آمدند مذاکره کنند. از همان ابتدای مذاکرات هم مشخص بود که آنها دست به حیله های شیطانی خواهند زد، همان موقعی که ما در مجلس می گفتیم روزنه های سوءاستفاده در برجام را باید بست، اما آقایان طوری لبخند می زدند که گویا خیلی بیشتر از دیگران می فهمند.

آقامحمّدی تأکید کرد: دولت باید به طورصریح در مقابل این اتفاق موضع بگیرد و آن را لغو برجام اعلام کند. دولت باید صریحاً به آمریکایی ها اعلام کند که اگر شما این کار را انجام دهید یا قضیه مشابه این را بخواهید در دستور کار قرار دهید، برجام بی برجام، ما به همان نقطه اول بر می گردیم. هرچند ما آسیب های زیادی دیده ایم؛ فوردو و نطنز آسیب دیده اند، اراک را نابود کرده ایم و... اما دولت باید در این خصوص موضع گیری شفاف داشته باشد و آنها اگر ببینند که ما جدی هستیم، یا دست از شیطنت هایشان بر می دارند و یا به تعهداتشان عمل می کنن

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...