نسخه چاپی

كارت اعتباری یا اجباری خرید كالا؟

كارشناس اقتصادی با توجه به ناكارآمد بودن كارت اعتباری اظهار داشت:دولت نباید برای انتخاب فروشگاه و جنس موردنظر، مردم را به سمت خرید اجباری سوق دهد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در خصوص کارت های اعتباری خرید کالا بیان کرد:تصمیم گیرندگان اقتصادی کشور در چنین شرایطی باید با استفاده از روش های صحیح به دنبال راهکارهای درست و منطقی برای خروج از رکود باشند.

این کارشناس اظهار داشت:نباید اجازه دهیم کارت اعتباری خرید کالا به سرنوشت سبد کالا دچارشود.

وی افزود:کارت اعتباری خرید کالای داخلی،دومین پروژه ساماندهی رفاهی اقتصادی برای مردم است که دولت طراحی کرده و باید اختیارات این کارت را به عهده مصرف کننده قرار دهند.

کارشناس اقتصادی اذعان داشت:در راستای بهبود تولیدات داخلی و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، دولت باید از صنایع این چنینی حمایت های لازم را به عمل آورد.

وی در پایان تصریح کرد:دولت نباید برای انتخاب فروشگاه و جنس مورد نظر، مردم را به خرید اجباری سوق دهد زیرا دراینصورت این کارت، کارایی لازم را نخواهد داشت.

***کارت اعتباری هواخواه ندارد

در همین راستا یکی از فروشندگان کالای خانگی افزود: از آنجایی که در کارت خرید کالای ایرانی 16 درصد سود برای تولیدکننده و12 درصد سود برای خریدار محاسبه شده است مردم استقبال چندانی ازاین طرح و کارت های اعتباری نخواهند داشت.

این فروشنده افزود: بهترین راه برای تشویق مردم در استفاده ازتولیدات داخلی و کالای ایرانی،بالا بردن کیفیت این محصولات و حمایت همه جانبه دولت از این صنعت است.

۱۳۹۵/۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...