نسخه چاپی

معاون اجتماعی دادگستری یزد مطرح كرد

تشكیل مركز مشاوره با همكاری انجمن حمایت از زندانیان

رفاهی گفت: باتوجه به نیاز امروز جامعه و لزوم ارجاع همه پرونده‌های مرتبط با اختلافات خانوادگی به مراكز مشاوره، لازم است كه دو یا سه مركز دیگر ایجاد شود و پیشنهاد شد یكی از این مراكز با همكاری انجمن حمایت از زندانیان تشكیل شود.

به گزارش نما سید علی اصغر رفاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، گفت: 5 سال طاقت فرسا و پرحاشیه طی شد تا ضرورت و اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی برای جامعه و مسئولین نهادینه شود و خوشحالیم که امروز همه‌جا صحبت از ضرورت پیشگیری است و همکاری‌های بین بخشی در این زمینه بسیار سهل‌تر شده است.

رفاهی به دلایل ایجاد مرکز تحکیم بنیان خانواده پرداخت و اظهار داشت: از سال 88 که آمار رشد طلاق در استان یزد به 22 درصد رسید در اندیشه راهکاری جهت مقابله با آسیب اجتماعی طلاق بودیم تا اینکه در اوایل سال 91 اقدامات لازم جهت تاسیس مرکز تحکیم بنیان خانواده و ارجاع پرونده‌های طلاق به این مرکز انجام شد و در شهریور سال 91 این مرکز با همکاری سازمان بهزیستی شروع بکار کرد.

وی گفت: باتوجه به نیاز امروز جامعه و لزوم ارجاع همه پرونده‌های مرتبط با اختلافات خانوادگی به مراکز مشاوره، لازم است که دو یا سه مرکز دیگر ایجاد شود و پیشنهاد شده است یکی از این مراکز با همکاری انجمن حمایت از زندانیان تشکیل شود.

معاون اجتماعی دادگستری استان یزد پیشنهادات همکاری دیگری را از جمله اجرای طرح تحول فردی و اجتماعی موسوم به طرح آینه برای زندانیان و خانواده‌های آنان، ایجاد اولین مرکز کنترل خشونت در استان یزد، برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج برای فرزندان در شرف ازدواج زندانیان، ساماندهی عریضه نویسان ، انتشار ماهنامه مشترک، تشکیل بانک اطلاعاتی از خانواده زندانیان و... عنوان کرد.

۱۳۹۵/۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...