نسخه چاپی

ابوترابی‌فرد در نشست كمیته امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی:

باید در مقابل راهزنی آمریكا در سرقت ۲میلیارد دلاری از ذخایر ایران موضع‌ قاطع اتخاذ كرد

نایب رئیس مجلس با اشاره به مصادره ۲ میلیارد دلار ذخایر ایران از سوی آمریكا، گفت: باید در مقابل این راهزنان بین‌المللی كه با تكیه بر سلاح و قدرت خویش حقوق سایر ملل را در معرض آسیب قرار می‌دهند موضع قاطع اتخاذ كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی که در هتل اسپیناس تهران برگزار شده بود طی سخنانی به تاکیدات قرآن در مورد نیازهای جامعه انسانی و بشری اشاره کرد و اظهار داشت: از منظر قرآن نشستی اثرگذار است که برای پایان دادن به خشونت باشد و به سلامت جامعه انسانی بیندیشد؛ از منظر قرآن در نشست باید برای مبارزه با فقر و پاسخ به نیازهای جامعه انسانی گفت‌وگو شود و محصول چنین نشستی ارتقاء سلامت جامعه انسانی خواهد بود.

وی ادامه داد: موضوع گفت‌وگو باید مورد قبول و مورد رضایت خدا باشد و در خصوص مسائلی بحث شود که عقلا آن را برای جامعه انسانی مفید می‌دانند. همچنین در نشست‌ها باید به مسائلی بپردازد که مورد تاکید ادیان الهی و پیامبران آسمانی و خداوند است.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: نشستی مفید و پرثمر برای ارتقاء و دوستی در جامعه بشری و پایان دادن به خشونت‌ها است که در آن به سلامت جامعه انسانی بیندیشند و روابط ملت‌ها و کشورها و پیروان ادیان الهی و همچنین روابط سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملت‌ها را اصلاح کند. اگر موضوع بحث اصلاح روابط انسان‌ها با یکدیگر باشد، چنین نشستی مورد رضای خداوند است.

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود گفت: در کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس کشورهای آسیایی باید برای مبارزه با خشونت، اصلاح روابط ملت‌ها با یکدیگر، ارتقاء سطح روابط پیروان ادیان و پایان دادن به کینه‌ها و خشونت‌ها که از جمله مسائل مورد تاکید قرآن است، بحث کنیم چرا که در مقابل در دنیا نشست‌هایی برای ایجاد جنگ و خشونت برگزار می‌شود و گفت‌وگوهایی صورت می‌گیرد تا بین جوامع بشری شکاف ایجاد شود.

وی افزود: همانطور که قدرت‌های جهان در نشست‌های محرمانه خود به این نتیجه رسیدند که در قلب جهان اسلام یک غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی ایجاد کنند چرا که می‌خواستند جنوب غربی آسیا را برای همیشه در جنگ و نزاع قرار دهند و ملت‌های اسلامی و به خصوص مردم مسلمان فلسطین ستم کنند بنابراین ما باید با هر اقدامی در راستای گسترش جنگ و خشونت مقابله کنیم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ملت باید سرنوشت خود را خودشان رقم بزنند، گفت: نباید با ارسال سلاح و تروریسم به سوریه این کشور را به میدان جنگ تبدیل کرد بلکه باید فضا را برای تصمیم‌گیری ملت سوریه برای ایجاد آزادی و رقم زدن سرنوشت خودشان فراهم کرد. همچنین مردم یمن نباید از آسمان و زمین و دریا مورد ستم قرار بگیرند و باید اجازه داد مردم یمن سرنوشت خود را رقم بزنند. نباید مردم غزه و فلسطین را ماه‌ها محاصره کرد و خودم مردم فلسطین باید برای نظام سیاسی این کشور تصمیم بگیرند.

ابوترابی‌فرد بر همین اساس تاکید کرد: باید راه را برای ادامه حیات آراسته به صلح و دوستی و بدون خشونت و جنگ ملت‌های مبارز و انقلابی قاره آسیا فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه دیوان عالی آمریکا برای مصادره 2 میلیارد دلار از اموال ایران اشاره کرد و گفت: همانطور که استحضار دارید دیوان عالی آمریکا مصوبه‌ای داشت تا دو میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی را سرقت کند که این موضوع نشان می‌دهد جامعه بشری باید در مقابل راهزنان بین‌المللی که با تکیه بر سلاح و قدرت خویش حقوق سایر ملل را در معرض آسیب قرار می‌دهند، موضع قاطع اتخاذ کند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: دولت‌ها و ملت‌ها اگر در برابر راهزنی دیوان عالی آمریکا که مورد حمایت دولت آمریکا است موضع قاطع اتخاذ نکنند، این راهزنان مصالح و منافع ملت‌ها را به نفع منافع نامشروع خود مصادره خواهند کرد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ملت ایران همواره نشان داده با هر اقدام زیاده‌خواهانه‌ای مبارزه خواهد کرد گفت: ملت ایران در تمام عرصه‌ها در مقابل زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های بزرگ که مدیریت آن در دست آمریکا است ایستادگی کرده و در همه این صحنه‌ها که عرصه‌های تقابل ایران با نظام سیاسی آمریکا است که تحت فرمان لابی صهیونیستی است، پیروزی را از آن خود کرده است که آخرین صحنه این تقابل، صحنه دفاع ایران از حقوق مردم خود در زمینه فناوری و دانش هسته‌ای بود.

وی ادامه داد: ما در همین راستا از منافع خویش و ملت‌های مظلوم جهان در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا دفاع خواهیم کرد و مطمئنا در برابر این راهزنی آمریکا، پیروز نهایی ایران اسلامی است.

نایب رئیس مجلس در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدوارم با پایداری و ایستادگی ملت‌ها و دولت‌های آزادی‌خواه، شاهد پیروزی ملل جهان در برابر مستکبران باشیم.

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...