نسخه چاپی

تحقق تمدن اسلامی

عکس خبري - تحقق تمدن اسلامي

رهبر حكیم و فرزانه انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با اعضای شورای عالی مركز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، هدف انقلاب اسلامی را تحقق تمدن اسلامی دانستند و با اشاره به مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، به تبیین وضعیت فعلی نظام اسلامی و جایگاهی كه در حال حاضر در آن هستیم، پرداختند.

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با اعضای شورای عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، هدف انقلاب اسلامی را تحقق تمدن اسلامی دانستند و با اشاره به مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت، به تبیین وضعیت فعلی نظام اسلامی و جایگاهی که در حال حاضر در آن هستیم، پرداختند.
اولین مرحله شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به دست آمد و پس از آن ایجاد نظام اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب از آن به منزله هنر بزرگ امام خمینی(ره) یاد می‌کنند. مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است که هم‌اکنون در حال سپری کردن آن هستیم و پس از آن، تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت رسیدن به تمدن اسلامی است که گام نهایی مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود.
برای رسیدن به اهداف مورد نظر و پدید آوردن تمدن اسلامی توجه به چند نکته حائز اهمیت است:
۱-کار انقلابی و جهادی: رمز عبور از گردنه‌های دشوار و رسیدن به اهداف بلند، انجام کارهای جهادی است که نیازمند انسان‌های اندیشمند، با روحیه انقلابی و دارای انگیزه، اراده و ایمان راسخ است که بدون آن رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی ممکن نخواهد بود.
۲- نگاه علمی و کاربردی: بی‌شک رسیدن به قله‌های پیشرفت و بالندگی، نیازمند کسب توانمندی‌های علمی است که دستیابی به آن در پرتو توجه به جنبش نرم‌افزاری و توسعه فناوری‌های بومی محقق می‌شود. در این بین لازم است از یک سو وضعیت موجود آسیب‌شناسی شود و از سوی دیگر الگوهای رایج بشر مورد بررسی و نقد دقیق قرار گیرد و از دستاوردهای آن نیز استفاده شود.
۳- گفتمان‌سازی: همه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به شرطی می‌تواند جامعه را در مسیر پیشرفت هدایت کند که به حرف مشترک همه آحاد جامعه تبدیل شود و به عبارتی، گفتمان‌سازی لازم برای تحقق این هدف بزرگ صورت گیرد. در چنین شرایطی می‌توان با بحث و تبادل‌نظر و تضارب آرا و اندیشه‌ها در سطوح نخبگی، ابعاد گوناگون این حرکت عظیم را برای افکار عمومی روشن کرد.

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...