نسخه چاپی

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت آوارگان شرق كنگو

سازمان ملل متحد هشدار داد دهها هزار آواره كه در هفت اردوگاه در شرق كنگو اسكان داده شده اند، به كمكهای بشردوستانه فوری نیاز دارند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از شین هوا نوشت: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با انتشار یادداشتی اعلام کرد حدود چهل و پنج هزار نفر از ساکنان مناطق شرق کنگو که در پی عملیات اخیر نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو بر ضد گروههای مسلح در استان کیووی شمالی آواره شده اند، به شدت به کمکهای بشردوستانه نیازمند هستند.

طبق اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، اوضاع امنیتی شکننده در شرق کنگو مانع از آن شده است که سازمانها و آژانسهای امدادرسان بتوانند برای تامین نیازهای این آوارگان سرعت عمل لازم را از خود نشان دهند. اوضاع در استان کیووی شمالی در شمال شرقی کنگو نگران کننده است و نیروهای امدادرسان امکان دسترسی به افراد آواره و جنگزده را ندارند.

در بیانیه سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از شرایط غذایی و بهداشتی آوارگان شرق کنگو متحد آمده است این افراد به سرپناه، مواد غذایی و دارویی نیاز مبرم دارند.

در یک هفته گذشته درگیریهای مسلحانه میان نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو و گروههای مسلح مخالف و شورشی در استان کیووی شمالی هزاران تن از ساکنان منطقه را وادار کرده است خانه های خود را ترک کنند و به اردوگاههای آوارگان پناه ببرند.

از طرف دیگر مقامات امنیتی جمهوری دموکراتیک کنگو که معتقدند برخی از عناصر مسلح و شبه نظامیان تحت پیگرد در این اردوگاهها پنهان شده اند، دستور بسته شدن برخی از این اردوگاهها را صادر کرده اند.

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...