نسخه چاپی

همكاری كره جنوبی برای راه اندازی اینترنت مخابراتی در 18 هزار روستای ایران

شركت دیجیفای (Digifi) كره جنوبی و شركت ایجاد ارتباطات بین الملل ایران توافقنامه ای امضا كردند كه بر مبنای آن با استفاده از تكنولوژی كره جنوبی ، اینترنت مخابراتی در 18 هزار روستای ایران راه اندازی می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، هان مان جی (han man - gi)) مدیرعامل شركت دیجیفای امروز (دوشنبه) در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت: این شركت از یك تكنولوژی خاص برای برقراری اینترنت مخابراتی استفاده می كند كه در انحصار خود است و تا كنون با قراردادهایی كه با كشورهای آمریكا و ژاپن امضا كرده، تنها در این دو كشور این تكنولوژی راه اندازی شده و در صورت اجرای این تفاهم نامه، ایران سومین كشوری خواهد بود كه برای اینترنت خود از این تكنولوژی استفاده می كند.
وی با اشاره به این كه مذاكرات دو طرف 6 ماه به طول انجامیده است، گفت: با استفاده از این تكنولوژی می توانیم 18 هزار روستا را در مدت یك سال و نیم به اینترنتی با سرعت 3.5 تا 4 گیگ بر ثانیه متصل كنیم.
وی گفت: در ماه جولای 2016 این تفاهمنامه تبدیل به قرارداد می شود و اجرای پروژه به طور عملی آغاز می شود.
هان مان جی گفت: برای اجرای این پروژه هنوز اپراتوری مشخص نشده است؛ شاید اپراتوری كره ای و شاید ایرانی برای آن انتخاب شود.
وی در مورد نوع همكاری طرفین در این پروژه گفت: بخش عمده سرمایه گذاری را شركت ایجاد ارتباطات بین الملل انجام می دهد و طرف كره ای تكنولوژی را می آورد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهمنامه را امروز (دوشنبه) هان مان جی و محمدكریم ناصر صراف مدیرعامل شركت ایجاد ارتباطات بین الملل در هتل اسپیناس پلاس تهران امضا كردند.
رئیس جمهوری كره جنوبی عصر یكشنبه (دیروز) در صدر هیاتی سیاسی ـ اقتصادی وارد تهران شد.
صبح امروز در حضور رئیسان جمهوری ایران و كره جنوبی، 19 سند همكاری امضا شد.

۱۳۹۵/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...