نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ذاكری درگفتگو با نما:

وزارت ارتباطات برای روحانیون كلاس برگزار كند / نگرانی مقام معظم رهبری از فضای مجازی بیانگر عمق تاثیر گذاری آن است

عکس خبري -وزارت ارتباطات براي روحانيون كلاس برگزار كند / نگراني مقام معظم رهبري از فضاي مجازي بيانگر عمق تاثير گذاري آن است/

تاكیدات و نگرانی های مقام معظم رهبری به عنوان بصیرترین فرد نظام جمهوری اسلامی و به عنوان كسی كه هدایت نظام اسلامی را به عهده دارد؛ نشان دهنده عمق تاثیر رویدادهاست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ذاکری درگفت وگو باپایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص هشدار مقام معظم رهبري درباره ي فعاليت روحانيون در فضاي مجازي گفت: تاکیدات و نگرانی های مقام معظم رهبری به عنوان بصیرترین فرد نظام جمهوری اسلامی و به عنوان کسی که هدایت نظام اسلامی را به عهده دارد؛ نشان دهنده عمق تاثیر رویدادهاست. مسیری که ایشان به عنوان دیدبان نظام پیش روی ما قرار می دهند برای ما حجت است و باعث می شود ما سخنان ایشان را در الویت کارهایمان قرار دهیم.
وی ادامه داد: تاکیدا ایشان در خصوص ورود روحانیت و مجهز شدن طلاب و روحانیون برای ورود به فضای مجازی، به دلیل گستردگی و پراکندگی و عمق نفوذی است که فضای مجازی در کشور ما دارد. اما ورود به این فضا هم مقدماتی را می طلبد. رسانه ایی که هم استفاده حق و هم باطل از آن می شود؛ طبیعی است که دشمنان نظام و انقلاب و اسلام اصیل، این فضا را به عنوان ابزاری موثر در اختیار بگیرند و به شایعه پراکنی و ایجاد شبهات در امور دینی اعتقادی مذهبی و سیاسی بپردازند، لذا روحانیت به عنوان وظیفه اصلی اش که نشر معارف اسلامی و هدایت مردم در مسیر صلاح و درست است وظیفه دارد که به این فضا ورود کند، اما این ورود نیاز به مقدماتی دارد که طلاب باید به آن مجهز شوند و خودشان را آماده کنند تا در این عرصه که یکی از عرصه های مهم و تبلیغی است و از وظایف طلبه هم امر مهم تبلیغ است، شرکت کنند و وظیفه خود را در قبال هدایت مردم و تفهیم معارف اسلامی و پاسخ گویی به شبهات انجان دهند. این تاکیدات مقام معظم رهبری نشان از اهمیت موضوع و نفوذ دشمن دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: اکنون هم مراکزی در قم هستند که سالهاست زیر نظر حوزه و در حال فعالیت در این عرصه هستند که به تولید نرم افزار های اسلامی اپلیکیشن های اسلامی مبادرت می ورزند و خوشبختانه جامعه روحانیت طلاب جوان و خوش استعدادی که بخواهد وارد این عرصه شوند را هم کم ندارد اما طبیعی است که زمینه باید فراهم شود ، خود وزارت ارتباطات اگر بتواند امتحانات خوبی برای طلاب و حوزه علمیه برگزار کند و تسهیلات خوبی را هم برای طلاب عزیز به وجود بیاورد تا بتوانند با هزینه کمتری به فعالیت در این زمینه ها بپردازند بسیار عالی می شود. قابل ذکر است این سازمان هم نقش تبلیغی مهمی دارد اگر بتواند سوبسیت ها و مساعدت هایی را برای طلاب در نظر بگیرد و آموزش های لازم را هم هر چند وقت یکبار ارائه دهد این دخالت تاکید شده توسط رهبری با موانع کمتری صورت می پذیرد هر چند که ما به همت و درایت مقام معظم رهبری سالهاست که در قم مرکز علوم کامپیوتری اسلامی را داریم که با توصیه مقام معظم رهبری تاسیس شده و در این عرصه فعال است .

۱۳۹۵/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...