نسخه چاپی

تا دولت نگاه خود را از آمریكا برندارد، كوتاه نمی‎آییم

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: دولت باید نگاه خود را از آمریكا به مردم معطوف كند و تا زمانی كه این اتفاق رخ ندهد ما بر مواضع خود پافشاری خواهیم كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار محسن رفیق‌دوست عصر امروز در بیست و یکمین مجمع فرماندهان و مسؤولان پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان بین شوروی و آمریکا و کشورهای طرفدار آنان تقسیم شده بود، اظهار کرد: 77 کشور نیز جزء جنبش عدم تعهد بودند که البته به طور کامل هرگز استقلال نداشتند و این کلمه در تصور هیچ یک از افراد نمی‌گنجید.

وی با بیان اینکه در آن زمان کشورها برای بقا در دنیا باید در اختیار یکی از این دو قطب قرار داشتند، افزود: در تاریخ بشر اکثر افراد برجسته تک‌بعدی هستند اما پس از ائمه معصوم و افرادی چون حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب‌(س) انسان کاملی چون امام خمینی(ره) مشاهده نشده است که توانست معادلات این قطب‎بندی را تغییر دهد.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه هیچ فردی گمان نمی‌کرد یک انقلاب با ماهیت انقلاب اسلامی در کمترین زمان به پیروزی برسد، تصریح کرد: در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی شاه از کشور خارج شد، هنوز عامل امریکا در ایران به دنبال بازگرداندن شاه به کشور بود.

وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای این کشور مانع‎تراشی کردند، ادامه داد: دشمنان در سیستان و بلوچستان، خوزستان و اکثر نقاط دیگر کشور مانع‏‎تراشی کردند و در نهایت طرح کودتا را برای شکست انقلاب اسلامی طراحی کردند.

رفیق‌دوست با تأکید بر اینکه دشمنان وقتی از اقدامات خود نتیجه‌ای نگرفتند، جنگ را به ایران اسلامی تحمیل کردند، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی بر جمهوری اسلامی ایران کشورهای مختلفی حضور داشتند به طوری که در جریان دفاع مقدس از 11 ملیت اسیر و از حدود 34 کشور غنیمت گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه اگر سپاه نبود، کشور نبود و اگر سپاه نباشد، کشور نیز نخواهد بود، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای جنگ ایجاد نشده است.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حرف صدام در خصوص اینکه 6 روزه تهران را فتح می‌کند، از نظر نظامی درست بود، اما اعتقاد رزمندگان ما مانع از تحقق این حرف شد، اظهار کرد: همانطور که دشمنان نتوانستند درک درستی نسبت به انقلاب اسلامی و ماهیت آن به دست آورند،‌ به فلسفه دفاع مردم از ایران اسلامی پی نبرده و در درک آن عاجز ماندند.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که ارتش آمادگی نبرد را در اوایل جنگ نداشت، سپاه وارد شد، افزود: در ابتدا با سد بنی‌صدر مواجه شدیم.

رفیق‌دوست ادامه داد: تا زمانی که با هم وحدت نداشتیم موفقیتی هم رخ نداد تا در نهایت به ماهیت چگونگی پیروزی انقلاب بازگشتیم.

اتحاد مردم زیر چتر امام

وی با بیان اینکه امام (ره) همه آحاد مردم را زیر یک چتر اتحاد، متحد کرد، تصریح کرد: کشورهای قدرتمند در گودآلوپ دور هم جمع شدند تا انقلاب پیروز نشود اما در نهایت موفقیتی به دست نیاوردند.

وی با تأکید بر اینکه شوروی نیز به دلیل ماهیت دینی انقلاب اسلامی با آن دشمن بود، ادامه داد: دشمنی آمریکا نیز با انقلاب اسلامی واضح و مشخص بود و در نتیجه غرب و شرق علیه ایران اسلامی موضع گرفتند.

خودکفایی نظامی ایران اسلامی به برکت دفاع مقدس است

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه با آزادسازی خرمشهر دو نگاه در کشور حاکم شد، خاطرنشان کرد: عده‌ای خواستار توقف جنگ و برخی نیز خواهان ادامه آن شدند.

وی ادامه داد: در نهایت جنگ 6 سال دیگر ادامه یافت که برکات بسیاری برای کشور داشت به طوری که امروز پای سفره پربرکت دفاع مقدس نشسته‌ایم.

رفیق‎دوست با بیان اینکه در سپاه مقدمات خودکفایی دفاعی را فراهم کردیم، گفت: در 6 سال پس از آزادسازی خرمشهر دفاع مقدس، پایه خودکفایی نظامی بنا نهاده شد و امروز شاهد دستاوردهای بزرگ نظامی ایران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز امکان هدف‎گیری تل‎آویو از ایران اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی 90 میلیارد دلار کمک توسط شیخ‌نشینان و عربستان به عراق داده شد اما در نهایت ایران اسلامی با افتخار از هشت سال دفاع مقدس خارج شد.

با آمریکا هرگز سازش نخواهیم کرد

وی با اشاره به اینکه وقتی انقلاب اسلامی قوام یافت تمام قدرت‌های جهانی را به خطر انداخت، گفت: ما با آمریکا هرگز سازش نخواهیم کرد.

وزیر سپاه در دولت‌های سوم و چهارم تصریح کرد: تا زمانی که مسلح به شعارهای انقلاب اسلامی هستیم، آمریکا هرگز از توطئه‎های خود کوتاه نخواهد آمد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی هیبت و قدرت آمریکا را از بین برده است، ادامه داد: افرادی که چشمشان به آمریکاست و ملتی را که جنگیدند را فراموش کردند، به خود بیایند و حقایق را دریابند.

رفیق‌دوست با بیان اینکه برجام کار خوبی است اما مشکل ما را حل نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید با آمریکا سازش کنید،‌ روی ما حساب نکنید و بدانید همه افرادی که در جنگ بودند؛ نیز باز خواهند گشت.

کلید حل مشکلات اقتصادی کشور به دست جوانان است

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس با 400 میلیون دلار سعی کردیم مهماتی که 6 میلیارد دلار ارز نیاز داشت را بسازیم و ساختیم و جهنم را برای دشمن ایجاد کردیم.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: جوانانی که در دفاع مقدس حماسه آفریدند می‌توانند مشکلات اقتصادی امروز کشور را نیز حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که دولت سر عقل بیاید و به ملت برگردد و نگاه خود را از آمریکا بردارد، بر مواضع خود پافشاری خواهیم کرد، خطاب به مسؤولان اظهار کرد: سد راه مردم برای تولید نشوید، مردم نباید برای هر کار کوچکی از شما اجازه بگیرند.

زندگی مردم را به دست کارمندان نسپارید

رفیق‎دوست با بیان اینکه دولت یک‎هزار و 508 قانون، مقرارت و آیین‌نامه که مانع تولید است را پیدا کرده است، افزود: این قوانین را دولت بردارد و نظارت لازم را اعمال کند تا کارمندان آن را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه زندگی مردم را به دست کارمند ندهیم، تصریح کرد: بیکاری بدترین فساد را در کشور ایجاد می‌کند؛ از سوی دیگر نیز دشمنان از طریق رسانه به جنگ ایران اسلامی آمده‎اند که باید مراقب بود.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه علت اصلی افزایش طلاق و کاهش ازدواج بیکاری و در درجه بعدی کمبود فرهنگ است، افزود: ما مأموریت داریم که ساکت ننشینیم و حضرت آقا را تنها نگذاریم.

وی گفت: تنها راه ما اتحاد زیر نظر مقام معظم رهبری است که در صورت تحقق این امر دنیا در مقابل ما تسلیم خواهد شد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم استان همدان تقدیر به عمل آمد.

۱۳۹۵/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...