نسخه چاپی

عضو كمیته هفت نفره اصولگرایان تأكید كرد:

انتخاب هئیت رئیسه نشان از اكثریت اصولگرایی در مجلس را دارد

عکس خبري -انتخاب هئيت رئيسه نشان از اکثريت اصولگرايي در مجلس را دارد

همان‌طوركه پیش‌بینی می‌كردیم و مطمئن بودیم، فراكسیون ولایت، فراكسیون اكثریت مجلس است، چنانچه حداقل 180نفر در این فراكسیون رأی دارند و این موضوع در انتخاب رئیس موقت مجلس كاملا مشخص شد.

سیدحسین نقوی حسینی منتخب مردم ورامین در مجلس دهم در رابطه با انتخابات هئیت رئیسه موقت مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پارلمانی نما اظهار داشت: همان‌طورکه پیش‌بینی می‌کردیم و مطمئن بودیم، فراکسیون ولایت، فراکسیون اکثریت مجلس است، چنانچه حداقل 180نفر در این فراکسیون رأی دارند و این موضوع در انتخاب رئیس موقت مجلس کاملا مشخص شد. چون ارزش بیشترین رقابت بین دو فراکسیون در انتخاب رئیس مجلس بود. علی‌رغم اینکه 5 الی 6 نفر از استان‌ها امروز غائب بودند؛ رئیس موقت مجلس با رأی قاطع و فاصله رأی تقریبا 70 نفر انتخاب شد .
وی افزود: این انتخاب نشان داد که برخلاف ادعا و تصور برخی از گرایشات سیاسی، مجلس دهم یک مجلس اصولگرا و ولایی است؛ اما باید توجه داشت یک اقلیت قوی به نام فراکسیون امید در مجلس وجود دارد، لذا معتقدیم که مدل مجلس دهم اگرچه مجلسی اصولگرا و اکثریت اصولگرایی است، ولی اداره مجلس بدون تعامل دو فراکسیون امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین هردو فراکسیون باید با یکدیگر تعامل مثبت داشته باشند.
عضو کمیته هفت نفره اصولگرایان ادامه داد: با توجه به شرایط کشور، ما در آینده طرح‌ها و لوایح مهمی در حوزه اقتصادی کشور، حل بحران اشتغال، رکود اقتصادی را باید تصویب کنیم، همچنین تمام اقدامات مجلس در حوزه سیاست‌ خارجی و در مقابل استکبار جهانی بالاخص مقابله با زیادخواهی‌های آمریکا و حل مسائل و مشکلات کشور نیاز به تعامل بین تمام نمایندگان دارد.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در پیام مقام معظم رهبری حداقل سه مأموریت مهم را به مجلس دادند، اول توجه به اجرائیات اقتصاد مقاومتی و الزامات آن از اولویت‌های مجلس برشمردند، همچنین ژرف‌سازی و عمق‌سازی به فرهنگ دینی اسلامی و نهایتا با توجه به اینکه مجلس سنگر مستحکمی در مقابل ترفندها، خیانت‌ها و زیادی‌خواهی‌های استکبار جهانی است، باید این اصل در مجلس تببین بشود. امیدواریم که هر دو فراکسیون با سرلوحه قراردادن فرامین رهبری بتوانیم به خوبی، مأموریت محوله را به سرانجام برسانیم.

۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...