نسخه چاپی

اختصاصی نما

استفاده از صدر برای نجات فائزه

عکس خبري -استفاده از صدر براي نجات فائزه

شادی صدر همكار پیشین فائزه هاشمی در روزنامه زن كه سال هاست از همجنس بازان، فیمینیست ها و تجزیه طلبان حمایت می نماید در اقدامی به هتاكی به مقدسات دینی پرداخته است.

شادی صدر پس از انتشار تصویر هتک حرمت خود به شعائر حسینی وقتی با سیلی عظیم از نظرات کاربرانی مواجه شد که او را نفی کرده بودند و ناراحتی و عصبانیت خود را ابراز کرده بودند بر بی‌شرمی خود اصرار کرد و در فیس بوکش نوشت: "تقدس‌زدایی از امر مقدس و فروریختن هر آنچه مقدس است، جوهرۀ مدرنیته است. شوخی با امر مقدس و تابو زدایی هم جزیی از همین روند مدرن شدن جامعه است."
صدر کسی است که متاسفانه خود را فعال حقوق بشر و حامی حقوق زنان می داند. فردی که ادعای احترام به حقوق بشر را دارد اما به همین ماده 30 سند بین المللی حقوق بشر هم احترام نگذاشت که می گوید: «هیچ یک از مقررات اعلامیه حاضر نباید طوری تفسیر شود که متضمن حقی برای دولتی یا جمعیتی یا فردی باشد که به موجب آن بتواند هر یک از حقوق و آزادی‌های مندرج در اعلامیه را از بین ببرد و یا در آن راه، فعالیتی بنماید.» مطمئنا احترام به آزادی بیان، در تضاد با بی‌احترامی به عقاید دیگران است؛ چنانکه در هیچ کجای اعلامیه حقوق بشر یا سایر اسناد حقوق بشری نیز اثری از به رسمیت شناختن توهین به عقاید و مقدسات دیگران دیده نمی‌شود. پس این فعال حقوق بشر شاید اجازه داشته باشد از پیشوای سوم شیعیان خوشش نیاید ولی براساس همان چیزی که خودش مدعی آن است، نمی‌تواند به صورت علنی، بی‌اعتقادی خود را ابزار توهین به اعتقاد دیگران کند. از سوی دیگر، بی‌تردید چنین اقدامی موجب برانگیختن تنفر و انزجار در میان پیروان حضرت سیدالشهدا (ع) می‌شود که این فقره هم به موجب بند 2 ماده 20 میثاق‌ بین‌المللی‌ حقوق‌ مدنی‌ و سیاسی‌ مصوب‌ 16 دسامبر 1966 میلادی‌ مجمع‌ عمومی‌ سازمان‌ ملل‌متحد، ممنوع است؛ چنانکه این بند تاکید می‌کند: "هرگونه‌ ترغیب‌ به‌ تنفر ملی‌ یا نژادی‌ یا مذهبی‌ که‌ محرک‌ تبعیض‌ یا مخاصمه‌ یا اعمال‌ زور باشد، به‌ موجب‌ قانون‌ ممنوع‌ است."
نباید از کنار این مسائل به سادگی گذشت اینگونه بی احترامی ها به مقدسات ماست، نه تنها هویت و یا شخصیت ما که ببخشیم و به راحتی از کنار این مسائل بگذاریم مسائلی که البته مهم هستند. توهین به ساحت مقدس امام سوم حضرت سید الشهدا اباعبدالله حسین کم چیزی نیست! امامی که همه مردم ایران بلااستثناء تعصبی قوی به ایشان دارند.
منتقدان برای این حرکت شنیع شادی صدر چند دلیل را مطرح کردند:
1. علی سلطانی‌وش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس: اقدام شرم‌آور و توهین آمیز شادی صدر به مقدسات دینی و مذهبی مردم ایران نشان از پروژه جدید دشمن برای تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی با بهانه حقوق بشر دارد. حقوق بشر و دموکراسی ابزاری برای دشمنان برای تحمیل خواسته‌های ظالمانه‌شان به ملت ایران است،مسئله اصلی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر، ضدیت با دین و اعتقادات مذهبی مردم است. حقوق بشر و دمکراسی بهانه است. این اقدام نشان از این دارد که یک جریان سیاسی ـ رسانه‌ای خاص در معرض نفوذی خزنده از سوی عناصر ضددین است.
2. کاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی: این جریانی که در روزنامه های دوم خردادی در دوران اصلاحات قلم میزنند خانم صدر هم از روزنامه نگاران زرد با تمایل به غرب بود این جریان نوعا با نماد ها و ارزش های مذهبی سر ستیز دارد. ایران در این یک صدسال اخیر گرفتار جریان پلید به ظاهر روشنفکری بوده که سر ستیز با دین و مذهب و مومنان داشته اند هراز چندی عمق کینه خودشان را با بیانی یا با ارائه تصویری نشان می دهند فقط باید اظهار تاسف کرد از برای صاحبان جرایدی که امثال خانم شادی صدر را به عنوان نویسنده پذیرا بوده اند.
3. تسنیم: این فمینیست و فعال حقوق زنان که مدت زیادی است با بی مِهری رسانه‌های اربابان مستکبرش مواجه شده، یک بازی شکست خورده را شروع کرده است. این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب که با دیدگاه‌هایش نظیر: مخالفت با اعدام قاچاقچیان در ایران، حمایت از فتنه 88، حمایت از منافقان، حمایت از تجزیه‌طلبان در ایران، نظریه چند شوهری زنان و ... نتوانست رضایت اربابانش را جلب کند، راه امثال "شاهین نجفی" تیره‌بخت را در پیش گرفته است. مخالفان انقلاب و تشیع به خوبی فهمیده‌اند که مهمترین راهکار برای مطرح شدن در فضای رسانه‌های استکباری، توهین و خدشه وارد ساختن به باورهای اسلامی و شیعیِ مردم ایران زمین است. باورهای راسخی که، اربابان مستکبرشان، برای از بین بردن و کم رنگ ساختنش، سالانه میلیاردها دلار به سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی و سازمان‌های مردم نهاد همسو با سیاست‌هایشان تخصیص می‌دهند.
و همه این نقادان بر این قول اتفاق نظر داشتند که تمام این کارهای خانم صدر یک نتیجه نهایی و یک کار کرد نهایی را در بطن داشته و آن هم حمایت از فائزه هاشمی به دستور رئسای بهائیش بوده تا جو متشنج فعلی کشور بر علیه او را با این حرکتش کمتر کند و دیده ها و نقدها را به روی خود منعطف کند تا فشار سیاسی اجتماعی جامعه فعلا از روی دوش فائزه برداشته شود. صدر، دبیر سرویس حقوقی روزنامه زن به مدیرمسئولی فائزه هاشمی در سالهای 77-78 بوده است که این روزنامه به دلیل درج اخبار سیاسی، نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمنیسم، چاپ کاریکاتوری از داود احمدی مونس (آروین) پیرامون دیه زنان و خبری درباره فرح پهلوی توسط مسئول اداری روزنامه، ابتدا در بهمن 1377 به مدت دو هفته و بار دیگر در17 فروردین 1378 برای همیشه توقیف شد. او به عنوان دوست و زیر دست بهائیان این تصویر را منتشر کرد تا حواس ملت ایران پرت کار شنیع او شود تا فائزه را فراموش کنند اما هنوز ملت را بعد از جریانات فتنه 88 دست کم میگیرند. مردم ایران زیرک تر از آنها هستند.



۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...