نسخه چاپی

اختصاصی نما/ به مناسبت هفته تكریم مساجد

لزوم بصیرت‌افزایی در سنگرهای انقلاب اسلامی

عکس خبري -لزوم بصيرت‌افزايي در سنگرهاي انقلابياسلامي

نظربه اینكه امام جماعات از خواص جامعه هستند و نقش تأثیرگذاری در جامعه دارند، و به فرموده حضرت امام خمینی(ره) مساجد سنگر ارزش‌های انقلابی و اسلامی است

به گزارش نما؛ هرساله با استشمام خنکای عطر نسیم رمضان و ایام معنوی آن، مساجد به عنوان مأمن و محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه برای بهره‌گیری بیشتر از حال و هوای معنوی این ماه، مملو از جمعیت می‌شود. در روزهای آخر ماه شعبان به بهانه ورود به ماه مبارک رمضان ایام تکریم مساجد نامگذاری شده است. بنابراین اهل مسجد در این روزها به غبارروبی و مهیا کردن این مکان معنوی مشغول هستند.
اما همواره مساجد در نظام جمهوری اسلامی ایران، به غیر از پرداختن به امور معنوی مردم، نقش بسیاری در روشنگری اذهان عمومی در امور اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داشته‌اند وبا بصیرت افزایی توانسته اند، به عنوان یک پایگاه اسلامی انقلابی وارد عرصه شده و نقش روشنگری ایفا می‌نمودند.
بنابراین با توجه به شرایط حساس کشور از جهت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در میدان نبرد ایدئولوژی و آماج حملات دشمن در عصر شبهات و تردید، این ضرورت را می‌رساند که روحانیونمسلحوآماده،واردعرصه مقابله با شبهات وتفکرات غلط وانحراف یشوند. همچنین با حضور درعرصه پیکار و جنگ نرم دشمن، که در این سالها اضلاع هفتگانه انقلاب رامورد اصابت قرار داده است و با بکارگیری عناصر نفوذی خود با زر و زور و تزویر برای ایجاد تحریف به دنبال استحاله انقلاب اسلامی هستند، لذا لازم است تا علمای دین و ائمه جماعات در سراسر کشور همچون اوائل انقلاب با روحیه انقلابی به تبیین ارزش‌های انقلابی و اصول آن بپردازند و با رصد عملکرد مسئولین همچون دیده‌بانی نگذارند راه به انحراف کشیده شود.
از طرفی آمریکایی‌ها به عنوان یکی از سردمداران استکبار که ازاولانقلاب تا به امروزدرصددحذف اسلامیت و روحانیت در انقلاببوده‌اند، امروز با استفاده از عوامل نفوذی‌شان در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم گیر به دنبال ازبین بردن انقلاب اسلامی هستند تا بتوانند الگوی حاکمیت اسلامی را که توسط حضرت امام(ره) مطرح شد را به شکست بکشانند و در این راه از هیچ چیزی ابا ندارند. لذا این تکلیف الهی را بر همگان لازم می‌دارد تا در جهت روشنگری و تبیین اهداف انقلاب اسلامی و اندیشه ناب حضرت امام خمینی(ره) گام‌های مؤثری برداریم.
چنانچه رهبر معظم انقلاب با احساس خطر و هشدار در قبال تحریف اساس انقلاب و افکار و اندیشه آن پیرفرزانه سفرکرده، فرمودند:«امروز روشنگری لازم است، سعی کنید ذهن‌ها را به اعماق حقایق و مسائل برسانید تبیین را اساس کار بدانید. »
همچنین ایشان در هشداری فرمودند:«می‌خواهندکاری کنندکه نظام اسلامی ازعناصری كه مایه‌ ی اقتداراواست،تهی بشود وخالی بشود.»
نظربه اینکه امام جماعات از خواص جامعه هستند و نقش تأثیرگذاری در جامعه دارند، و به فرموده حضرت امام خمینی(ره) مساجد سنگر ارزش‌های انقلابی و اسلامی است، این مهم به نظر می‌رسد اکنون که فرصتی به برکت ماه رحمت الهی حاصل شده، امور مساجد سراسر کشور در این جهاد کبیر وارد شود ودر جهت تبیین اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی و حضرت امام روح الله(ره) چنانچه در صحیفه نور ج 21 تأکیده شده و به تقویت و تربیت نیروهای انقلابی و اسلامی ،از تمام توان و ظرفیت مساجد، روحانیت و امامان جماعت در راستای این مهم که از مطالبات و دغدغه‌های رهبری معظم بوده، استفاده کامل ببرند.حال که در جهاداکبر به سر می بریم بایدسازكارياندیشیده شود؛ تا تمامی امامان مساجدكه فرماندهي این سنگرهارابر عهدهدارند، اقدام به روشنگري وتبيين اصول انقلابی و سیاسی کنند و به تکلیف الهی خود در راستای روشنگری عموم جامعه بپردازند. چرا که اگربه وظيفه خودشان عمل نكنندنه ازاسلام ونه ازانقلاب چيزي باقي مي‌ماند.

۱۳۹۵/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...