نسخه چاپی

انتقاد عفوبین الملل از پلیس آلمان

گروه حقوق بشری «عفو بین الملل» روز پنجشنبه با انتقاد از بی برنامگی پلیس آلمان در حفاظت از پناهجویان، خواستار محافظت بهتر از سرپناههای پناهجویان و آوارگان در آلمان شد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: عفو بین الملل شاخه آلمان در گزارشی هشدار داد که این کشور هیچ طرح و برنامه واحدی برای محافظت از این اماکن ندارد.

از زمانی که ورود مهاجران به آلمان بخصوص از خاورمیانه و آفریقا در سال گذشته به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافت، جرایم نفرت آمیز و حملات نژادی علیه این مهاجران نیز شدت یافت.

بنا بر آمار وزارت کشور آلمان ، در سال ۲۰۱۵ در مجموع ۹۲۳ مورد تهاجم علیه سرپناههای مهاجران صورت گرفت در حالی که در سال پیش از آن این عدد ۱۷۵ مورد بود.

عفو بین الملل اعلام کرد که پلیس آلمان فاقد یک طرح فراگیر برای بررسی اوضاع امنیتی و ارزیابی آسیب پذیری سرپناهها در برابر حملات نژادپرستانه است .

این گروه همچنین در این مورد ابراز نگرانی کرد که پلیس صلاحیت شرکت های امنیتی به خدمت گرفته شده برای محافظت از این اماکن را مورد بررسی قرار نمی دهد.

عفو بین الملل در این زمینه خاطرنشان کرد در موارد متعددی ، افراط گرایان شناخته شده راست افراطی مسئول امنیت اماکن اسکان پناهجویان شده اند.

۱۳۹۵/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...