نسخه چاپی

40 درصد مواد مخدر تولیدی جهان به سمت مرزهای ایران می‌آید

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: كشور افغانستان 90 درصد تریاك دنیا را تولید می‌كند كه حدود 35 تا 40 درصد آن به پشتوانه غرب به سمت مرزهای ایران می‌آید.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار اسدالله هادی‌نژاد شامگاه شنبه در دیدار با خانواده شهید جمال‌الدین محمدی و بختیار منصوری جانباز 50 درصد راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر که با حضور فرماندار سنندج، جانشین مرزبانی کردستان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان صورت گرفت، اظهار داشت: در دهه 70 کاروان‌ها و خودروها مواد مخدر را به سمت داخل کشورمان حمل می‌کردند اما با تلاش نظام اسلامی و نیروهای خدوم، انسداد در مرزهای شرقی کاملا انجام شده است و امکان ندارد مانند گذشته اعمال قاچاق مواد مخدر به داخل انجام شود.

وی تصریح کرد: تجربه نظام اسلامی در برخورد با عاملان قاچاق مواد مخدر و نیز انسدادی که به وسیله دیوار، سیم خاردار و یا برجک‌های دیدبانی انجام شد، مواد افغانستان به سمت پاکستان رفته تا از طریق مرزهای جنوب و دریا به کشورمان ورود کنند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: با توجه به کنترل مرزهای شرقی کشور مواد مخدر به سمت دریا سوق پیدا کرده و باید در بخش دریا نیز امکانات و تجهیزات خود را برای مقابله افزایش دهیم.

هادی‌نژاد یادآور شد: به دنبال بررسی‌های انجام شده، حدود 35 تا 40 درصد مواد مخدر دنیا به پشتوانه کشورهای غربی و امریکا، به سمت کشور ما می‌آید که بخشی از آنها از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان و بخشی از طریق دریا جا به جا می‌شود.

وی وضعیت کنونی کشور در بحث مبارزه با مواد مخدر را یادآوری کرد و گفت: در شرایط فعلی همه پذیرفته‌اند که نظام اسلامی در برخورد با مواد مخدر قاطع ایستاده است و ما بخاطر حفظ پرچمداری کشورمان در این مسیر و نیز صیانت از جوانان و انسانیت این مبارزه را قاطعانه ادامه می‌دهیم.

هادی‌نژاد خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته در امر مبارزه با مواد مخدر بیشترین شهید و جانباز می‌دادیم اما اکنون با کمترین و شهید این مبارزه را دنبال می‌کنیم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تاکنون 3 هزار و 720 نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

وی افزود: به برکت خون همین شهدا امروز توانسته‌ایم که ورود مواد به داخل کشور را کنترل کنیم و امنیت لازم را برقرار نماییم.

به گزارش فارس؛ جمال‌الدین محمدی دوم ماه رمضان سال 69 در منطقه سیستان و بلوچستان در راستای مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسید.

بختیار منصوری جانباز 50 درصد هم در سال 71 در منطقه زابل در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به درجه جانبازی نائل آمده است.

در این دیدارها، سردار هادی‌نژاد از مادر شهید محمدی و جانباز بختیار منصوری تجلیل کرد.

۱۳۹۵/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...