نسخه چاپی

اهمیت مضاعف روز قدس در سال‌های اخیر

حضور تروریست‌های تكفیری در كشورهای اسلامی موجب شده تا جنایت‌های رژیم صهیونیستی و به تبع آن مظلومیت مردم فلسطین تحت‌الشعاع قرار گیرد.

به گزارش نما به نقل ازیزدرسا ؛ اقدام هوشمندانه امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی، در طول بیش از سه دهه اخیر، پیامدهای مثبت زیادی را به همراه داشته است. به طوری که هر ساله مراسم روز قدس با شور و گستردگی بیشتری در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و حالا نه تنها کشورهای اسلامی که مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز روز قدس را گرامی می‌دارند و در حمایت از فلسطین مظلوم راهپیمایی می‌کنند.
با این همه، روز قدس و راهپیمایی در این روز، در سال‌های اخیر اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. در واقع رخدادها و وضعیتی که در سال‌های اخیر در منطقه به وجود آمده موجب شده تا مسئله فلسطین و لزوم توجه به آن از اهمیت مضاعفی برخوردار باشد. وجود داعش در منطقه علاوه بر هزینه‌ها و تخریب‌ها و کشتاری که در کشورهای اسلامی به دنبال داشته؛ در مسئله فلسطین نیز تاثیرگذار بوده است. در واقع حضور تروریست‌های تکفیری در کشورهای اسلامی موجب شده تا جنایت‌های رژیم صهیونیستی و به تبع آن مظلومیت مردم فلسطین تحت‌الشعاع قرار بگیرد و افکار عمومی جهانیان و به ویژه کشورهای اسلامی بیش از هر چیز متمرکز به مسئله داعش و تکفیری‌ها شود.
این در حالی است که علاوه بر پیامدهای منفی حضور داعش در منطقه از نظر تبلیغاتی و روانی؛ از نظر نظامی نیز حضور این گروه تروریستی موجب شده بخش قابل توجهی از انرژی مقاومت اسلامی صرف این جریان شود و نیروهای مقاومت در لبنان و سوریه و حتی ایران هزینه‌های زیادی برای تقابل با این گروهک بدهند.
به همین جهت است که رژیم صهیونیستی نیز وجود داعش را به نفع سیاست‌های خود می‌داند و حمایت‌های تبلیغاتی و همچنین مالی صهیونیست‌ها از داعش در همین راستا قابل تحلیل است. اسرائیل از حضور داعش در منطقه به قدری خشنود است که خبر حضور نیروهای زخمی داعش در بیمارستان‌های اسرائیل نیز به گوش رسید.
البته یافتن اینکه تحت‌الشعاع قرار دادن مسئله فلسطین و انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایت‌های اسرائیل، از اهداف اصلی و حساب شده حامیان داعش است، مسئله پیچیده‌ای نیست و پر واضح است که ایالات متحده به عنوان حامی اصلی رژیم‌صهیونیستی در طول ده‌های اخیر، حمایت‌های گسترده‌اش از تروریست‌های داعش در منطقه نیز بی‌هدف نیست. رهبر انقلاب در همین رابطه می‌فرمایند: «صدای اسلام را خاموش میکنند تا بتوانند مسائل مستضعفین عالم را از یادها ببرند، مسئله‌ی فلسطین را به فراموشی بسپرند، غصب یک کشور اسلامی را به فراموشی بسپرند؛ هدفها اینها است... این گروه‌های تروریستی در منطقه‌ی ما که امنیّت را از ملّتهای مسلمان سلب کرده‌اند، آسایش را از ملّتهای مسلمان گرفته‌اند؛ به جای دشمن، اینها دارند با مسلمانها میجنگند. این گروه‌های تکفیری، گروه‌های نزدیک به وهّابی‌ها کسانی هستند که زحمت دشمن را اینها به عهده گرفته‌اند، آن کاری که دشمن میخواهد بکند اینها دارند برای او انجام میدهند؛ بین مسلمانها اختلاف ایجاد کرده‌اند. وقتی مسلمانها با هم سرگرم جنگ شدند قضیّه‌ی فلسطین فراموش میشود؛ کمااینکه دارند قضیّه‌ی فلسطین را به فراموشی میسپرند.» (بیانات در 29 اردیبهشت 1395 در دیدار قاریان و حافظان برتر شرکت‌کننده‌ در مسابقات بین‌المللى قرآن کریم)
روز قدس حالا فرصت خوبی است تا فلسطین مظلوم که در بحبوحه درگیری‌های سال‌های اخیر تررویست‌های تکفیری در منطقه، بیش از پیش از ذهن‌ها رفته بود، بار دیگر مورد توجه قرار بگیرد و به مسلمانان یادآوری کند که داعش و تکفیری‌ها بسیار کوچک‌تر از این هستند که بخواهند به عنوان دشمن اصلی مسلمانان و شیعیان محسوب شوند، چرا که دشمن اصلی مسلمانان همانانی هستند که داعش را به وجود آوردند تا با مشغول کردن مسلمان به آن، آن‌ها را از دشمن اصلی منحرف کنند. رهبر انقلاب در این رابطه می‌فرمایند: «امروز یک عده‌ای در بخشهای مختلف دنیای اسلام به‌نام گروه‌های تکفیری و وهابی و سَلَفی، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، کارهای بدی میکنند، کارهای زشتی میکنند؛ اما اینها دشمنهای اصلی نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنی میکنند، حماقت میکنند اما دشمن اصلی، آن کسی است که اینها را تحریک میکند، آن کسی است که پول در اختیارشان میگذارد، آن کسی است که وقتی انگیزه‌ی آنها اندکی ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار میکند؛ دشمن اصلی، آن کسی است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران می‌افشاند؛ اینها آن دست پنهانِ سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی است. لذا ما مکرر گفته‌ایم این گروه‌های بی‌عقلی را که به نام سَلَفی‌گری، به نام تکفیر، به نام اسلام با نظام جمهوری اسلامی مقابله میکنند، دشمن اصلی نمیدانیم». (بیانات در 14 خرداد ۱۳۹۳ در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره))

۱۳۹۵/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...