نسخه چاپی

دومینوی كناره گیری وزیران دولت در سایه انگلیس

به دنبال تشدید تنش ها در حزب كارگر انگلیس پس از تصمیم مردم این كشور برای خروج از اتحادیه اروپا، هم اكنون وزیران دولت در سایه در اعتراض به عدم صلاحیت رهبر این حزب، یك به یك از مقام خود استعفا می دهند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از پایگاه خبری رویترز نوشت: حزب کارگر از جمله موافقان حضور این کشور در اتحادیه اروپا بود و حال که خروج بریتانیا از این اتحادیه مسجل شده است، بسیاری از اعضای این حزب تقصیر را متوجه مقام های ارشد خود می دانند.

هی دی الکساندر، ایان موری، گلوریا ده پیرو، لیلیان گرینوود، لوسی پاول، کری مک کارتی و سیما ماهوترا هفت دولتمرد در سایه انگلیس هستند که امروز در اعتراض به این موضوع از مقام خود استعفا دادند.

استعفای زنجیره ای این افراد به دنبال تصمیم جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر برای برکناری هیلاری بن وزیر امورخارجه دولت در سایه انگلیس، یکی از اعضای کلیدی این حزب کلید خورد. وی به تلاش برای کودتای درون حزبی علیه کوربین متهم شده بود.

کوربین هم اکنون با فشار فزاینده برای استعفا از سمت خود مواجه است. اما جان مک دانل وزیر دارایی دولت در سایه و شماری از دیگر اعضای این حزب حمایت خود را از او اعلام کرده اند.

پیش از این دو نماینده ارشد حزب کارگر خواستار عدم رای اعتماد به جرمی کوربین شده بودند.
کوربین که از حامیان سرسخت ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا بود، پس از همه پرسی هفته گذشته اعلام کرد که تسلیم رای اکثریت مردم و خواستار آغاز هرچه سریعتر روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

شهروندان بریتانیا پنجشنبه گذشته برای تصمیم گیری درباره باقی ماندن یا خروج این کشور از اتحادیه اروپا پای صندوق های رای رفتند. نتایج این همه پرسی حاکی از رای 51.9 درصد شرکت کنندگان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود.

۱۳۹۵/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...