نسخه چاپی

افتتاح مركز جامع اهدای خون در تهران

مركز جامع اهدای خون استان تهران با حضور وزیر بهداشت، مدیرعامل سازمان انتقال خون و مسئولان این حوزه افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر پورفتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در مراسم افتتاح این مرکز با بیان اینکه مصرف پلاکت در دنیا به شدت در حال افزایش است گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، به خاطر افزایش سالمندی و افزایش بیماری های بدخیم از دهه پنجم زندگی به بعد، مصرف پلاکت در دنیا و به تبع آن در کشور ما نیز در حال افزایش است.

وی افزود: مصرف پلاکت در پنج سال گذشته از 300 هزار به یک میلیون واحد رسیده که با روش سنتی امکان تأمین نیاز بیماران و مراکز درمانی وجود ندارد، بنابراین ما به سمت اهدای مستقیم پلاکت رفته ایم.

پورفتح الله گفت: در مرکز جامع اهدای خون که افتتاح شد مستقیماً امر اهدای پلاکت انجام می شود و حجم پلاکت دریافتی در این مرکز شش برابر روش معمولی است، یعنی یک دهنده دُز درمانی یک بیمار را فراهم می کند و کیفیت درمان از این طریق افزایش می یابد.

وی افزود: با برنامه ریزی سازمان انتقال خون ، خوشبختانه امسال در سراسر کشور و در تهران 11 برابر مصرف روزانه مان خون و فراورده های خونی داریم، به عنوان نمونه در تهران 11 هزار گلبول قرمز و پلاکت که 11 برابر مصرف بیماران تهرانی است ذخیره شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور درباره آخرین آمار اهدای خون در ماه مبارک رمضان نیز گفت: میزان اهدای خون از اول ماه مبارک رمضان تا امروز در سراسر کشور 99 هزار واحد بوده و هیچ بیمارستانی با کمبود خون و فراورده های خونی مواجه نشده است.
صدا و تصویر دارد

۱۳۹۵/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...