نسخه چاپی

علت برقراری آتش بس 72 ساعته در سوریه چیست؟

خبرنگار شبكه العالم علت برقراری آتش بس 72 ساعته در سوریه را توضیح داد.

به گزارش نما، العالم در گزارشی از آخرین تحولات میدانی سوریه، با بیان اینکه گروه های مسلح تروریستی در سوریه همچنان به نقض آتش بس ادامه می دهند، افزود:« اعلام آتش بس 72 ساعته از سوی دولت سوریه، نشان دهنده حسن نیت دولت است و این آتش بس درراستای آتش بس های قبلی قرار دارد که گروه های تروریستی مسلح به آن پایبند نبوده اند».


خبرنگار العالم افزود:« فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، شروع آتش بس را از ساعت یک ظهر روز چهارشنبه ( 17 تیر) به مدت سه روز (72 ساعت) درهمه اراضی سوریه اعلام کردند».
دارین فضل در ادامه گفت که این آتش بس هم پیرو آتش بس های قبلی است که قبلاً درباره آن توافق شد و دولت سوریه به آن متعهد بود ولی گروه های تروریستی برخلاف دولت سوریه، بارها آتش بس را نقض کرده و این بار نیز مشخص نیست که به این آتش بس پایبند خواهند بود یا خیر.
خبرنگار العالم با اشاره به شهادت دو کودک درمنطقه الزهراء درحومه حلب درحمله خمپاره ای گروه های مسلح افزود: «شهرک البعث در القنیطره و نیز کفریا نیز هدف حملات خمپاره ای تروریست ها قرار گرفت».
گزارش خبرنگار العالم همچنین حاکی از آن است که نیروهای ارتش سوریه درعرض چند ساعت، سه حمله تروریست ها را خنثی کردند. یکی از این حملات درمحور الصناعه در دیرالزور بود و دیگری حمله به مواضع ارتش در اطراف منطقه المبعوجه در حومه حماه، و سومی حمله به مواضع ارتش در ابوالعلایه در حومه حمص بود.
خبرنگار العالم گزارش داد در بیست و چهار ساعت گذشته، آتش بس 5 بار از سوی گروه های مسلح در حومه دمشق، لاذقیه و در شهر حلب، نقض شد که با این حساب، موارد نقض آتش بس از زمان اعلام برقراری آتش بس در سوریه از بیست و هفتم ماه فوریه گذشته (8 اسفند 94) به 754 مورد افزایش می یابد.

۱۳۹۵/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...