نسخه چاپی

توییت دختر آمریكایی دربارۀ داعش كه 35000 پاسخ داشت!

پیام توییتری یك دختر آمریكایی دربارۀ رابطۀ داعش و مسلمانان 35000 هزار پاسخ از سوی مسلمانان به دنبال داشت.

به گزارش نما به نقل از العالم، پیام توییتری دخترآمریکایی با 35000 پاسخ از سوی کاربران مسلمان در توییتر مواجه شد. این در حالی است که واکنش ها به این پیام همچنان ادامه دارد.
براساس گزارشی که روزنامه انگلیسی گاردین منتشر کرده است، این دخترغیر مسلمان آمریکایی دراین باره می گوید:« جمعه شب،اول ژوئیه 2016 (11 تیرماه)، قبل ازاینکه به خواب بروم و درحالی که درآستانه تعطیلات آخر هفته بودیم، مثل همیشه که وقتی فکری به ذهنم خطور می کند، توئیتی را می نویسم، این بار نیز فکری به ذهنم خطور کرد و مطلبی در توئیتر نوشتم».
اما پیامی که این دختر جوان آمریکایی نوشت، چه بود؟ درتوئیت اوآمده است:« داعش در ماه مبارک رمضان، علیه مسلمانان عملیات انتحاری انجام می دهد. پس داعشی ها چگونه می توانند مسلمان باشند؟! نه، آن ها مسلمان نیستند، بیمار روانی هستند».

گاردین به نقل از این دختر آمریکایی می نویسد :« گروه های تروریستی درحملات اخیر، صدها نفر از مسلمانان را کشته اند، با این حال، رسانه ها و سردمداران جهانی همواره اتهامات خود را علیه مسلمانان تکرار می کنند. آنان مدعی می شوند که مسلمانان خطرناک هستند و می گویند که مسلمانان میانه رو باید واکنش های جدی علیه داعش نشان دهند و این کار، مسئولیت همه آنان است؛ زیرا همه آن ها مسلمان هستند».
این دخترآمریکایی درادامه می نویسد:« آن شب، درحالیکه خبرهای مربوط به حملات داعش ضد مسلمانان در شبکه های اجتماعی درآمریکا منتشرشد، اصلا ندیدم که مانند حملات داعش به اورلاندو، سان برناردینو، لندن یا پاریس مواضع خشمگینانه علیه داعش اتخاذ شود. حتی هیچ نشانه ای از همدردی یا ترحم کاربران غربی به قربانیان این حملات در بغداد یا عربستان سعودی مشاهده نکردم».
وی درادامه می افزاید:« جز ایجاد رعب و وحشت و نژادپرستی و اقدامات غیرانسانی علیه میلیون ها مسلمان عادی درنقاط مختلف جهان، چیزی ندیدم. درآمریکا هم ما هیچ نوع همدردی با مسلمانان که آن ها را
به عنوان انسان قبول نداریم، احساس نمی کنیم».
این دخترآمریکایی می نویسد:«وقتی در روز شنبه سومین روز تعطیلی به مناسبت روز استقلال که یک مناسبت ملی در کشورم است، از خواب بیدار شدم، خبرهای بیشتر درباره حملات تروریستی و انتحاری داعش دیدم، و متوجه شدم که توئیت من، درسطح گسترده منتشر شده است، آن هم نه فقط میان شهروندان لس آنجلس، بلکه درعربستان سعودی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه و عراق نیز با واکنش و پاسخ کاربران روبرو شده است».
وی درادامه نوشت:«وقتی حمله انتحاری در مدینه روی داد، پیام من به سرعت منتشر شد، و تعداد پاسخ ها به توئیت من به 25 تا 35 هزار پاسخ رسید. پیام هایی از طرف مسلمانان آن طرف کره زمین که مانند من در تلفن هایشان از توئیتر استفاده می کنند، به دست من رسید که تا کنون مشابه آنرا دریافت نکرده بودم، مسلمانانی که مانند من می خندند، خشمگین می شوند و مانند من در شبکه های اجتماعی فعال هستند، افکار خود را رد و بدل می کنند ولی این بار، فکر ونوشته من، بخشی از افکاری بود که آن ها رد و بدل می کردند».

۱۳۹۵/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...