نسخه چاپی

اسماعیل كوثری در گفتگو با نما:

برجام دیگری وجود ندارد/ در برجام همه چیز را از دست دادیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم

عکس خبري -برجام ديگري وجود ندارد/ در برجام همه چيز را از دست داديم و هيچ چيز به دست نياورديم

كارهای دولت در مورد موفقیت های برجام تبلیغاتی بیش نبود كه بعد از گذر زمان مردم دیدیند كه خیر نه تنها هیچ تغییری ایجاد نشد بلكه در بعضی حوزه ها اوضاع بدتر هم شد


اسماعیل کوثری در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني نما با اشاره به نظر سنجي موسسه ایران‌پل کانادا و عدم اعتماد مردم به برجام گفت: مردم واقعیات را دیده و بر اساس واقعیات هم قضاوت می کنند. تیم مذاکره کننده و رئیس جمهور هم در این سالها قول های متعدد بسیاری در رابطه با موضوعات مختلف به مردم دادند که نتوانستند به آنها جامع عمل بپوشانند، مانند: بحث تورم، آب، ایجاد شغل، رکود، ازدواج و مشکلات اقتصادی که هیچ کدام از این مسائل را نتوانستند حل یا حتی بهبود ببخشند. این نمونه ها مسائلی بود که به برجام ربطی نداشت اما در مورد خود برجام به جرئت و صراحت می توان گفت، این کارهای دولت در مورد موفقیت های برجام تبلیغاتی بیش نبود که بعد از گذر زمان مردم دیدیند که خیر نه تنها هیچ تغییری ایجاد نشد بلکه در بعضی حوزه ها اوضاع بدتر هم شد. به همین دلیل به نظر بنده اگر یک ماه دیگر باز این نظرسنجی انجام شود، نتیجه منفی تری به دست خواهد آمد و بر تعداد مخالفان حداقل ده درصد دیگر افزوده خواهد شد.
وي افزود: این توافق هسته ایی نه تنها چیزی برای ایران نداشت بلکه ایران مجبور شد تقریبا از تمام قدرت هسته ای اش برای به دست آوردن این توافق دست بکشد قدرتی که کشور برای دستیابی به آن دانشمندان خود را فدا کرده بود. در این توافق متاسفانه به تعهداتمان عمل کردیم ولی آمریکای جنایتکار و هم پیمانانش در مقابل هیچ کاری انجام ندادند و به تعهدات خود عمل نکردند متاسفانه با خوش بینی که مذاکره کنندگان مخصوصا آقای رئیس جمهور داشتند، آمریکا و اروپا با حیله گری ایران را شکست دادند. ما تقریبا همه چیز را از دست دادیم و تقریبا هیچ چیز نیز به دست نیاوردیم. این مسائل چهره آمریکا و اعتماد به توافقات را در بین مردم کم ارزش تر از سابق کرد.
كوثري در رابطه با برجام نفتي گفت: شما مطمئن باشید برجام دیگری در راه نیست و اتفاق هم نخواهد افتاد. همین یک برجام به همه نشان داد که سودی در آخر این توافقات برای کشور نیست و برجام به درد ملت ایران نمی خورد.

۱۳۹۵/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...