نسخه چاپی

رشد دسته جمعی هفت شاخص بورس

در داد وستدهای اولین روز كاری هفته شاخص كل بورس 104 واحد رشد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در معاملات اولین روز از آخرین هفته تیرماه شاخص کل با رشدی 104 واحدی در عدد 73هزار و 868 واحد قرار گرفت.

سهامداران بیش از 972 میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 169 میلیارد ریال در 59 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. در این روز هفت شاخص منتخب بورسی صعود را تجربه کردند.

شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 101 و 66 واحد رشد را به ثبت رساندند و به ارقام 51 هزار و 439 واحد و 163 هزار و هفت واحدی رسیدند. نمادهای پالایش نفت بندرعباس، چادرملو، پالایش نفت اصفهان، ارتباطات سیار، سرمایه گذاری معادن و فلزات و هلدینگ نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

نماد سایپا بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر به ثبت رساندند. همچنین در این روز سه گروه بانک ها، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. بیشترین رشد قیمت‌ها نیز متعلق به نمادهای فرآورده های نسوز پارس، فرآوری مواد معدنی ایران، کالسیمین، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، ملی سرب و روی، ایران یاسا تایر و سرمایه گذاری معادن و فلزات بود.

نمادهای نصیر ماشین، کنتورسازی، کابل البرز، ایرکا پارت صنعت، نیرو محرکه، سخت آزند و سایپا با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین نمادهای پالایش نفت تبریز، دارویی رازک، فرآورده های نسوز آذر، سرمایه گذاری معادن و فلزات، صنعتی معدنی صبانور، داروسازی دکتر عبیدی و بانک تجارت با بیشترین تقاضای خرید به کار خود پایان دادند.

در سوی دیگر بازار دارندگان اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت سایپا، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان و سهام فرآورده های نسوز پارس و سرمایه گذاری توسعه آذربایجان برای خروج از این نمادها، سنگین ترین صف های خروج را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله 142 میلیون سهم و ایران ترانسفو با معامله بلوکی به ارزش 224 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کردند.

۱۳۹۵/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...