نسخه چاپی

توفان «نپارتاك» در چین هنوز قربانی می گیرد

به رغم گذشت چندین روز از وزش توفان مرگبار «نپارتاك» در استان «فوجیان» در جنوب شرق چین شمار كشته ها و تلفات این توفان در حال افزایش است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در شرایطی که به نظر می رسد توفان از این منطقه عبور کرده است اما آمارها نشان می دهد که تا دیروز دوشنبه در شهر «فوجو» مرکز استان نزدیک به 83 نفر کشته شده اند.
آمار اداره کنترل سیل در چین نشان می دهد که توفان میلیون ها دلار خسارت به استان وارد کرده و هنوز از سرنوشت 19 نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.
توفان همچنین باعث شده است تا مسئولان این منطقه شماری از رییسان اداره محلی را به بی کفایتی متهم کرده و آنها را اخراج کنند.
آمار تلویزیون چین هم حاکی است که بیش از 10 هزار واحد مسکونی در این استان به دلیل این توفان ویران شده است.
توفان بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار خسارت به این استان جنوب شرقی چین وارد کرده و بیش از 200 هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.
این توفان که از یک هفته پیش وارد چین شد بیشترین خسارات را به مناطق جنوب شرقی این کشور وارد کرده و برق و تلفن بیش از 11 روستا و شهرستان در فوجیان طی روزهای گذشته قطع بوده است.
توفان نپارتاک از روز جمعه 18 تیر ماه جاری با سرعت 234 کیلومتر در ساعت پس از آنکه تایوان را به تعطیلی کشاند وارد خاک چین شد.
این در شرایطی است که شمار تلفات سیل و سیلاب تابستانی سال جاری در چین که 26 استان را تحت تاثیر خود قرار داده از مرز 230 نفر گذشت و سازمان هواشناسی همچنان نسبت به بارش باران های سیل آسیا در مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور هشدار داده است.
گزارش ها همچنین از تخریب شدن 73 هزار خانه مسکونی بر اثر سیلاب دو ماه اخیر و منتقل شدن 1.99 میلیون نفر از مردم مناطق مختلف جنوبی به مکانهای امن حکایت دارد.
وقوع توفان های سیل آسیا و مرگبار در جنوب چین به واسطه نزدیکی به سواحل آب های آزاد در فصل بهار و تابستان، مسئله ای است که همه ساله برای مدتی زندگی اهالی این مناطق را مختل کرده و با بحران جدی مواجه می کند.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...