نسخه چاپی

۲۵ زندانی وحشی داعش در المیادین گریختند

۲۵ تن از عناصر برجسته داعش از زندان این گروهك در شهر المیادین دیرالزور گریختند، در همین حال عناصر داعش ضمن یورش به روستاهای دیرالزور و بازداشت گسترده اهالی آنجا اقدام به مصادره خانه‌ها و تهدید آنها به كوچ اجباری كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، منابع محلی در شهر المیادین دیرالزور اعلام کردند بیست و پنج تن از عناصر داعش از یکی از زندان‌های این گروهک گریختند که در نتیجه آن داعش ضمن استقرار نیروهای امنیتی خود در همه خروجی‌های شهر، دست به تعقیب و بازداشت گسترده در روستاهای پیرامون آن زده است.



این زندانیان از منزل شیخ «غانم المهنا» که عناصر امنیتی داعش آن را از زمان اشغال شهر المیادین در سال 2013 به زندانی تبدیل کرده اند، گریختند.



داعش به منظور اینکه هواپیماهای شناسایی ارتش سوریه متوجه حضور عناصر این گروهک در اطراف زندان نشوند شمار عناصر خود را در آنجا کم کرده بود که در نتیجه آن زندانیان موفق به فرار شدند در این زندان محکومین به اعدام یا شخصیت‌های برجسته داعش که خلاف دستور والی داعش در این منطقه عمل کردند بازداشت بودند.



یکی از ساکنان المیادین نیز گفته که «ابوهاجر الجزراوی»، فرمانده نیروهای امنیتی داعش در بوکمال پس از دیداری کوتاه از المیادین به عراق رفته و معلوم نیست که وی به طور موقت یا برای همیشه به آنجا رفته است بخصوص که احتمال مجازات وی از سوی سرکرده داعش در قضیه فرار زندانیان المیادین وجود دارد.



از سوی دیگر داعش دیروز 15 باب منزل مسکونی افرادی از عشیره الشعیطات در روستای ابوحمام واقع در غرب شهر المیادین در ریف شرقی دیر الزور را مصادره کرد به این بهانه که این خانه‌ها متعلق به افرادی است که در شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس که داعش آنها را بلاد کفر می‌داند ساکن هستند.



«ابوهاجر الجزروای»، فرمانده سعودی داعش همچنین ساکنان روستاهای الکشکیه و ابوحمام را تهدید کرده بود، اگر گروه‌هایی که هفته گذشته به خودروی داعش حمله کردند، تحویل داده نشوند از این مناطق بیرون رانده می‌شوند.



اهالی این 2 روستا از عشیره الشیعطات هستند که از معروف‌ترین عشایری است که در کنار ارتش سوریه با داعش مبارزه می‌کنند.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...