نسخه چاپی

اژه ای:كشورها به اسم حقوق‌بشر بزرگترین ظلم‌ها را مرتكب می‌شوند

معاون اول قوه قضاییه گفت: كشورهای نظام سلطه با سوءاستفاده از موضوع حقوق بشر بزرگترین ظلم‌ها را در حق مردم جهان مرتكب می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دیدار با رابرت والتر، رئیس آمبودزمان جهانی، و رئیس آمبودزمانی نامیبیا با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی در 37 سال اخیر اظهار کرد: جمهوری اسلامی کشوری بسیار بزرگ و پهناور است که در منطقه و جهان تاثیر گذار بوده و دارای تجربیات ارزنده‌ای در زمینه‌های گوناگون است و این آمادگی را دارد که این تجربیات را در اختیار کشورهای مستقل قرار دهد.

وی ادامه داد : ما بر اساس قانون اساسی و نیز اعتقادات‌مان بر این باوریم که هر مظلوم و کشوری که در دنیا مظلوم واقع شده و مورد ستم قرار گرفته است را تحت حمایت قرار داده و به آن‌ها کمک کنیم.

وی با بیان این‌که «امروز برخی کشورها که دارای قدرت ظاهری هستند به سایر کشورها ظلم می‌کنند» اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی از کشورهای دارای قدرت که البته قدرت‌شان ظاهری است به سایر کشورها ظلم می‌کنند ولی اگر آن کشورها در برابر این ظلم ایستادگی کنند قطعا مانند ما که در برابر ظلم‌ها ایستادگی کردیم و به پیروزی رسیدیم ، پیروز خواهند شد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد:‌ کشورهای سلطه‌گر در گذشته‌ای نه چندان دور کشورهای آفریقایی را مورد ظلم و ستم قرار داده و منابع و ثروت آن‌ها را تاراج کردند . اما امروزبسیاری از آن کشورها به واسطه ایستادگی‌شان توانستند از زیر ظلم و ستم خارج شده و هر روز استقلال‌شان را افزایش دهند.

وی با تاکید بر این‌که «یکی از ابزارهای نظام سلطه سوءاستفاده از موضوع حقوق بشر است»، اظهار کرد: نظام سلطه با طرح موضوع دفاع از حقوق بشر که البته آن را بر مبنای دیدگاه خودشان تعریف می‌کنند به سوءاستفاده از این حقوق می‌پردازند و می‌خواهند تعریف خودشان از حقوق بشر را به سایر کشورها تحمیل کنند.

وی ادامه داد: نظام سلطه امروز به اسم حقوق بشر بزرگترین ظلم‌ها را انجام می‌دهد و ما معتقدیم قوه قضاییه هر کشوری می‌تواند در برابر این ظلم جهانی ایستادگی کرده و نقش قابل توجهی را در مقابله با ظلم ایفا کند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به این‌که بازرسی‌های قوه قضاییه دقیق و منظم صورت می‌گیرد اظهار کرد: کار بازرسی به راحتی صورت نمی‌گیرد و این کار صرفا یک عمل توجیهی نیست، بلکه بر اساس گزارشی که بازرسی اعلام می‌کند اگر موضوع خلاف قانونی صورت گرفته باشد و یا حقی ضایع شده باشد قوه قضاییه با تکیه بر آن گزارشات درصدد جبران حقوق ضایع شده بر می‌آید.

وی ادامه داد: البته ما قبول داریم که کار قضاوت بسیار خطیر و سخت است و قضات از زمان تشکیل دادگاه تا اعلام حکم، تحت استرس و فشار سنگینی هستند و می‌کوشند اما اگر بر معیار حق قدم بردارند حتما در خصوص حکمی که صادر می‌کنند آسوده خاطر خواهند بود.

وی با اشاره به اقدامات نظام سلطه بر ضد اسلام اظهار کرد:‌ امروز نظام سلطه افرادی را به عنوان تروریست تربیت می‌کنند و آن‌ها را در جهت منافع خود به کار میگیرند تا این افراد در کشورهای اسلامی کشتار به راه اندازند و در جهت اسلام ستیزی گام بردارند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد : این‌ها دست پرورده برخی از کشورهای غربی هستند و از طرف آن‌ها پول و اسلحه و اطلاعات دریافت می‌کنند و از آن‌ها آموزش می‌گیرند و این تروریست‌ها امروز بهانه‌ای شده‌اندتا علیه اسلام و مسلمین تبلیغات شود.

به گزارش ایسنا در ابتدای این دیدار رابرت والتر رئیس آمبودزمان جهانی در سخنانی اظهار کرد:‌ قوه قضاییه مسولیت خطیر اجرای عدالت در جامعه را بر عهده دارد و ما برای مسئولان قوه قضاییه در ایران آرزوی موفقیت می‌کنیم؛ چراکه تصمیم‌گیری‌های آن‌ها در تعیین سرنوشت مردم تاثیرگذار است.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...