نسخه چاپی

صندلی اداری كه كارمندان را شاد می‌كند

این صندلی موسوم به LimbIC از پشتی یا دسته برخوردار نیست و نشیمنگاه آن از دو پوسته كربنی مورد استفاده در تولیدات خودروی فرمول یك ساخته شده است كه همراه كاربر حركت می‌كند.

يك پزشك سوئيسي موفق به اختراع صندلي اداري پيشرفته‌اي شده كه نه تنها براي حالت نشستن فرد خوب است، بلكه او را شادتر مي‌كند.

به گزارش ايسنا، اين صندلي عجيب توسط دكتر پاتريك كانتسلر و بن فلوري، طراح سوئيسي بسيار فراتر از طراحي استاندارد مورد استفاده امروزي است كه در سراسر جهان توسط كارمندان استفاده مي‌شود.

اين صندلي موسوم به LimbIC از پشتي يا دسته برخوردار نيست و نشيمنگاه آن از دو پوسته كربني مورد استفاده در توليدات خودروي فرمول يك ساخته شده است كه همراه كاربر حركت مي‌كند.


183532_276.jpg


اين طراحي كه در دانشگاه فناوري ماساچوست ساخته شده، بر حركات بدن تمركز داشته و به حالت بدن و همچنين استراحت آن كمك مي‌كند.

همچنين بايد كاربر يك احساس بي‌وزني داشته باشد كه از تاثير مثبتي بر كاركرد، خلاقيت و همچنين حالت برخوردار است.

اگرچه 60 درصد مشتريان اين صندلي 8450 دلاري را كارمندان تشكيل مي‌دهند اما همچنين هنرمندان، دندانپزشكان و پزشكان نيز به آن علاقه نشان داده‌اند.

دكتر كانتسلر اين ايده را پس از نتايج پژوهشي در مورد عوايد منفي فيزيكي و روحي نشستن طولاني بر روي صندلي عملي كرد.


183533_143.jpg


تنها در سوئيس اين مشكلات باعث ضربه‌هاي بزرگ مالي شده و ميلياردها دلار هزينه در بر داشته و اميد مي‌رود كه اين صندلي تازه بتواند مشكلاتي از اين دست را رفع كند.

باورها بر اين است كه اين صندلي كه نام خود را از روي سيستم لیمبیک مغز كه احساس را تحريك مي‌كند، گرفته، اولين طرحي است كه طراحي صندلي را با علم اعصاب تركيب كرده است.

۱۳۹۱/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...