نسخه چاپی

بهای نفت در سطح 47 دلار به ثبات رسید

كاهش دوباره تولید نفت در كشور لیبی باعث شده تا بهای نفت در سطح كمی بیشتر از 47 دلار به ثبات برسد.

به گزارش نما ، باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز نوشت: با کاهش تولید نفت در لیبی در نتیجه اعتراض کارکنان یک منطقه استخراج نفت و توقف تولید 100 هزار بشکه، بهای نفت کمی بالاتر از سطح 47 دلار به ازای هر بشکه به ثبات رسید.

انتشار این خبر و عملکرد بهتر شرکت های نفتی در بازار بورس باعث شد بسیاری نسبت به آینده بازار طلای سیاه کمی امیدوارتر شوند؛ اما تحلیلگران همچنان باور دارند آینده بازار نفت بسیار تاریک است.

یک تحلیلگر اقتصادی در این باره اظهار کرده است: "ما به زودی وارد زمانی می شویم که تاثیر بازگشت ایران به بازار جهانی نفت با شدت بیشتری احساس خواهد شد. "

بهای نفت برنت با بشکه ای 26 سنت افزایش به 47.22 دلار رسید. نفت خام آمریکا، وست تگزاس اینترمیدیت، نیز با 18 سنت افزایش به 45.42 دلار به ازای هر بشکه رسید.

ذخایر سوختی آمریکا و اروپا، با وجود اوج فصل رانندگی در این کشورها، در حال افزایش است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از تاجران سوخت هایشان را در تانکرهای حمل و نقل در سطح دریا نگه داری کنند.

پیش بینی شده تولید نفت شیل در آمریکا در ماه اوت، برای دهمین ماه متوالی 99 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 4.55 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...