نسخه چاپی

منافع ملی خط قرمز دعواهای سیاسی

معاون اول رییس جمهور تاكید كرد: در دعواهای سیاسی نباید منافع ملی كشور نادیده گرفته شود.

به گزارش نما ، جهانگیری امروز در جمع مسولان استان فارس با انتقاد از برخی افراد که موضوعات مهم کشور را تبدیل به مسائل سیاسی می کنند تا بتوانند از این منافع ملی خط قرمز دعواهای سیاسیطریق رقبای خود را کنار بزنند خاطرنشان کرد: موضوعی که باید در این زمینه مدنظر قرار گیرد این است که در دعواهای سیاسی نباید منافع ملی کشور نادیده گرفته شود زیرا منافع و مصلحت ملی یک خط قرمز است.

وی با اشاره به اینکه ایران در منطقه ای خاص قرار گرفته که با چالش های متعددی روبرو است گفت: در شرایطی که کشورهای اطراف ما نظیر عراق، سوریه، ترکیه، افغانستان، یمن، بحرین و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با چالش های متعددی روبرو هستند، تنها کشوری که همانند کوه استوار ایستاده است ایران است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: نیروهای مسلح،‌ امنیتی و اطلاعاتی کشور اشراف دقیقی بر کشور دارند اما معنای این امنیت این نیست که هر طور که می خواهیم به منافع ملی کشور آسیب بزنیم و سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم را تخریب کنیم.

جهانگیری اولویت نخست کشور را در سال جاری به حرکت درآوردن چرخ تولید و اقتصاد کشور دانست و افزود: همه باید تلاش کنند تا بخش تولید و اقتصاد کشور حرکت روز افزون یابد.

وی صادرات و قاچاق را دو مقوله مهم و تاثیر گذار در اقتصاد کشور یاد کرد و با اشاره به مصوبه دولت برای مبارزه با قاچاق، خطاب به مسئولان دولتی و امنیتی کشور گفت: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که بالاترین مقام کشور از قاچاق سیستمی سخن به میان آورد.

معاون رییس جمهور گفت: دولت به طور جدی وارد قضیه شده و برای مبارزه با ده کالای اصلی قاچاق به کشور تدابیر خاصی اندیشیده است.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...