نسخه چاپی

پنجمین دربی مشهد، عادت به بازی در وسط هفته

پدیده و سیاه جامگان، دو تیم برنده هفته اول لیگ شانزدهم در هفته دوم به مصاف یكدیگر خواهند رفت تا برگزار كننده دربی پنجم خودشان (با احتساب بازی های لیگ دسته اول) باشند.

به گزارش نما به نقل از "ورزش سه"، نکته جالب توجه درباره دربی های لیگ برتری مشهد این است که فقط یک دیدار از 3 مسابقه قبلی در روز جمعه برگزار شده، اتفاقی که این بار هم رخ خواهد داد و دو تیم مشهدی در روزی غیر تعطیل برگزار کننده دربی مشهد هستند. یکشنبه 10 مرداد ماه 1395 تعداد برگزاری دربی مشهد در لیگ برتر فوتبال به عدد 5 می رسد تا پنجمین جدال پدیده با سیاه جامگان، پنجمین دربی لیگ برتری مشهد هم باشد. به همین بهانه خلاصه ای از آنچه در 4 دربی قبلی گذشته است را با هم مرور می کنیم:


اولین دربی، اولین گل، اولین اخراجی


سه شنبه 30 مهرماه 1387، از سری مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر هشتم ورزشگاه ثامن مشهد در ساعت 15 میزبان برگزاری اولین دربی شهر مشهد در تاریخ رقابت های لیگ برتر فوتبال بین دو تیم با سابقه و پرطرفدار ابومسلم و پیام بود. اخراج سیروس سنگچولی، سنگربان سبزپوشان توسط سعید مظفری زاده در دقیقه 34 نشان داد دربی مشهد از حاشیه و خشونت بی نصیب نیست. به خصوص اینکه هدایت پیام بر عهده خداداد عزیزی بود و حرکات غیرقابل پیش بینی غزال تیزپا، خود برای ایجاد هرگونه حساسیتی و جذابیتی کافی بود. این مسابقه در نهایت با تک گل اشپیتیم آرفی به سود تیم ده نفره پیام به پایان رسید تا اولین دربی مشهدی لیگ برتر به کام سبز و سفیدهایی شود که از آن پس سریالی از ناکامی ها را تجربه کرد.


دربی دوم، دو گل، دو تیم در معرض سقوط


یکشنبه 4 اسفندماه 1387 دیدار برگشت دو تیم پیام و ابومسلم برگزار شد. دیداری خشن، پر برخورد که با 9 کارت زرد همراه بود تا نشان دهد، دربی دربی است و نتیجه آن مهم و حیثیتی، چه برسد به اینکه هر دو تیم برای بقا می جنگیدند و در این زمینه با هم رقابت تنگاتنگی تا روز پایانی لیگ هشتم داشتند. مهدی آقا محمدی دقیقه 12 ابومسلم را از رقیب همشهری پیش انداخت اما این پایان کار نبود و پیام موفق شد دقیقه 60 توسط حسین کوشکی بازی را به تساوی بکشاند. برای ابومسلم در این دیدار بازیکنان شاخصی چون میثم بائو، داوود سید عباسی و عرفان اولروم حضور داشتند در حالی که پیامی ها به واسطه مشکلات پرشماری که با آن دست و پنجه نرم می کردند از داشتن چهره سرشناسی مانند مهدی هاشمی نسب که در دیدار رفت به میدان رفته بود محروم بودند تا تنها امیدشان رضا حقیقی جوان و البته آرفی که با 18 گل زده پس از برهانی، دومین گلزن برتر فصل لقب گرفت باشند.


سومین دربی، مربی سابق انتقام آن 3 فصل را می گیرد!


سه شنبه 24 شهریور 1394 در چارچوب هفته ششم رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۷ دو تیم این بار کم سابقه فوتبال مشهد و کشور به مصاف یکدیگر رفتند. آنها پیش از این دوبار در لیگ یک به مصاف هم رفته بودند اما بازی در لیگ برتر بسیار متفاوت از آن دو مسابقه بود. به خصوص اینکه رضا مهاجری پس از 3 فصل حضور بر روی نیمکت سیاه جامگان با وجودی که این تیم را به لیگ برتر فوتبال رسانده بود از جمع آنها جدا شده بود و هدایت پدیده را بر عهده گرفته بود. تک گل مهدی خیری در دقیقه 18 تا پایان پابرجا ماند تا باعث برتری پدیده بر حریف همشهری شود. سفید و قرمزهای پدیده در دربی سوم برتری قابل توجهی نسبت به سیاه جامگانی داشتند که در گیر و دار تغییر سرمربی خود بود و با رفتن رسول خطیبی، هدایت تیمشان را به سعید رمضانی سپرده بودند.


دربی چهارم، سریع و مسن!


تنها دربی مشهد که در روز تعطیل (جمعه) برگزار شده است با نتیجه تساوی یک-یک خاتمه یافت. آخرین روز بهمن ماه سال گذشته بود که دو تیم فوتبال پدیده و سیاه جامگان دیدار برگشت خود را با قضاوت سیف اله پور برگزار کردند. داوری که برای مدیریت دربی مشهد، 5 بار از کارت زرد خود استفاده کرد و اعلام خطای زودهنگام او باعث شد تا پدیده در همان ابتدای مسابقه و در دقیقه دوم توسط رضا ناصحی دروازه سیاه جامگان را باز کند. همان طور که این گل سریعترین گل تاریخ دربی های مشهد به شمار می آید، رضا عنایتی زننده گل تساوی برای سیاه جامگان مسن ترین گلزن این دربی معرفی شد. او این گل را در دقیقه 61 و با ضربه ای زیبا از داخل محوطه جریمه به ثمر رساند. سیاه جامگانی ها که به شدت خطر سقوط را حس می کردند و در نیم فصل دوم با فرهاد کاظمی نتایج بسیار خوبی را کسب کردند با وجود برتری نسبی در این مسابقه امتیاز دربی چهارم را با همشهری تقسیم کردند.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...