نسخه چاپی

قائم مقام شهردار منطقه 6 با اشاره به برگزاری همایش«طهران 230»:

منطقه 6 جزو مناطق شاخص تاریخ 230 ساله تهران است

منطقه شش به دلیل مجاورت با بافت قدیمی شهر (بازار و میدان توپخانه) از ابتدا از موقعیت فضایی مهمی برخوردار بود و به تدریج كه مركزیت فضایی شهر به سمت شمال مركز ثقل قدیمی جابه جا شد، این منطقه موقعیت مركز شهر را اشغال كرد.

به گزارش نما قائم مقام شهردار منطقه 6 با اشاره به برگزاری همایش«طهران 230» گفت: منطقه 6 تهران قلب عملکردی پایتخت و یکی از تاثیرگذارترین مناطق به لحاظ پویایی فعالیت، جذب جمعیت و تحولات شهری است و نقش تاثیرگذاری در پیشرفت و موفقیت شهر تهران داشته و دارد و جزو مناطق شاخص تاریخ 230 ساله تهران شناخته می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، مانی جعفریان در ادامه توضیح داد: منطقه شش به دلیل مجاورت با بافت قدیمی شهر (بازار و میدان توپخانه) از ابتدا از موقعیت فضایی مهمی برخوردار بود و به تدریج که مرکزیت فضایی شهر به سمت شمال مرکز ثقل قدیمی جابه جا شد، این منطقه موقعیت مرکز شهر را اشغال کرد.

او با اشاره به اینکه منطقه 6 بالاترین سطح سواد را بین مناطق تهران داراست، گفت: جاگیری سازمان انرژی اتمی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خانه دکتر شریعتی و اخوان ثالث، دانشگاه تهران، بیمارستان امام خمینی، موسسه آموزشی ناشنوایان باغچه بان و تعلق مشاهیری همچون عبدالحسین زرین کوب ،رکن الدین همایون فرخ ، محمود دولت آبادی ، محمد رحمانیان، دکتر علی شریعتی، یحیی ذکاء و فریدون آدمیت به این منطقه اهمیت ویژه ای داده است و سبب گشته به عنوان یکی از قطب های علمی پژوهشی تهران شناخته شود.

جعفریان با بیان اینکه 3 درصد جمعیت تهران در منطقه 6 استقرار دارند، ادامه داد: منطقه 6 به عنوان مرکز اداری- تجاری شهر تهران شناخته شده و روزانه سفرهای شغلی از مناطق شهری و فراشهری به آن می شود.

قائم مقام شهردار منطقه 6 با بیان اینکه این منطقه با دارا بودن بیش از 10 وزارتخانه و ادارات و مؤسسات مربوط به آن ها نقش مهمی در تصمیم سازی کلان شهری و ملی ایفا می کند، اضافه کرد: 50% دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران بزرگ، 30% بیمارستان های شهر و 30% سفارتخانه ها در محدوده این منطقه واقع شده است.

جعفریان با اشاره به جاذبه های تاریخی و گردشگری منطقه 6 نیز گفت: سه موزه فرش، شهدا و هنرهای معاصر از جمله موزه های مهم تهران است که در قلب پایتخت واقع شده است.

او با اشاره به وجود قنات های قدیمی تهران در منطقه 6 اشاره کرد: قنات های تهران از جمله جاذبه های گردشگری تهران است که بسیاری از این قنات ها به واسطه موقعیت منطقه در آن واقع شده اند.

قائم مقام شهردار منطقه 6 با اشاره به وجود پارک لاله و پارک ساعی در قلب تهران تصریح کرد: این دو بوستان از جمله جاذبه های طبیعی گردشگری شهر تهران است که علاقه مندان بسیاری را جذب خود می کند.

جعفریان همچنین با اشاره به حضور نخستين تماشاخانه خصوصي ايران در منطقه 6 گفت: تنها آسياب آبي تهران نیز در يوسف آباد واقع شده است و قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد.

گفتنی است همایش «طهران 230» با هدف معرفی تاریخ سیر و تحول تهران، با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، روابط عمومی مناطق پهنه مرکزی شهر تهران شامل مناطق 6،11،12،16و17، شرکت هاتف شهر و سازمان فناوری اطلاعات در سیزدهم مردادماه در میدان مشق از ساعت ١٨ تا ٢٠ برگزار می شود.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...