نسخه چاپی

زهره الهیان در گفتگو با نما:

گزارش مبهم دولت درباره فیش های نجومی/ دولت با مردم صادق باشد

عکس خبري -گزارش مبهم دولت درباره فيش هاي نجومي/ دولت با مردم صادق باشد

دولت باید صریح و شفاف برای مردم تعداد مدیران متخلف ، مبلغ دریافتی آنها و مدت زمان پرداخت را بیان كند و گزارش عملكرد خود را هم به سمع و نظر مردم و مقام معظم رهبری برساند.

زهره الهیان نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگارنما در خصوص حقوق هاي نجومي گفت: مسئله حقوق های نجومی نشان از ناکارآمدی مسئولین در ارتباط با نظارت بر ایجاد نظم در پرداخت ها و انضباط مالی است و دولت باید به طور جدی این معقوله را در دستور کار قرار دهد و برخورد های لازم را با متخلفین و قانون شکنان داشته باشد. قطعا مبالغ خارج از قانون که به مدیران پرداخت شده باید به بیت المال بازگردد و البته مجلس محترم هم بررسی هایی را داشته باشد که در صورت خلاء های قانونی، این مسئله رفع شود و اگر نیاز به تصویب قوانین جدید است این کار هر چه سریع تر انجام شود چرا که به هیچ وجه این معقوله برای مردم عزیز ایران قابل پذیرش نیست.
وی ادامه داد: این رویداد حس بی عدالتی و تبعیض را به همراه دارد به همین دلیل در این رابطه بهتر است دولت با شفافیت کامل با مردم صحبت کند و ارائه آمار و ارقام ناهمگون و متناقض قطعا مورد پذیرش مردم نیست . دولت باید صريح و شفاف برای مردم تعداد مدیران متخلف ، مبلغ دریافتی آنها و مدت زمان پرداخت را بیان کند و گزارش عملکرد خود را هم به سمع و نظر مردم و مقام معظم رهبری برساند. در صورت عدم شفافیت ادامه اطلاع رسانی ها و ارائه ندادن آمار و ارقام درست پذیرش این مسئله برای مردم میسر نیست و مطالبه مردم همواره از دولت برقرار است و ممکن است شدت هم پیدا کند. باید مسئولین حاضر صداقت ارائه آمار و ارقام را به مردم داشته باشند
الهیان خاطرنشان کرد: مسئله مسکوت مانده حقوق های نجومی و کاهلی مسئولان در پیگیری می تواند دلیل دیگری جز کاهلی و بی انضباطی هم داشته باشد و آن اينكه بسياري از مسئولین با نگاه های متفاوتی به این قضیه می نگرند و متاسفانه در بین برخی از مسئولین اساسا حقوق های نجومی مسئله خاصی نیست و شاید این مسئله را یک امر عادی قلمداد می کنند لذا در بسیاری از موارد آن را تخلف قانونی به حساب نمی آورند به همین منظور هم آمار و ارقام متناقضی را ارائه می کنند به طوریه این آمار افراد دریافت کننده های حقوق های نجومی شمرده شده توسط افراد مختلف از 12-13 نفر شروع می شود و تا نزدیک 1000 نفر هم ادامه می یابد.
وي افزود: اساسا برخي از دولتمردان با نيت قلبي به مبارزه با مفاسد نمي پردازند و حرف هايشان در حد شعار مطرح مي شود و اين امر ضرورت بازنگري در سياسيت ها و برنامه هاي دولت را در مبارزه با مفاسد اجتناب ناپذير مي كند

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...