نسخه چاپی

واكنش امام جمعه موقت اصفهان به اظهارات امام جمعه قائم شهر در باره سیدحسن خمینی

به گزارش نما - حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در پاسخ به سوال روزنامه وقایع اتفاقیه در باره اظهارات امام جمعه قائم شهر پیرامون بیت امام گفت:احترام به بیت امام(ره) برای همه مردم، رسانه‌ها و مطبوعات، علما و... واجب است. مگر اینکه یک تخلف آشکار از سوی بیت امام(ره) صورت بگیرد؛ در آن زمان است که می‌توان نسبت به این تخلف حرف زد.

گرچه در آن‌صورت هم مراجعی برای رسیدگی به‌این تخلفات وجود دارند، اما آنچه بر همگان مسلم است این است که ما تا به‌حال نه تخلفی از سوی بیت امام(ره) دیده‌ایم و نه سخن خلافی از سوی این بیت که قابل پیگیری باشد، مشاهده شده است. اعتقاد من این است که حفظ حرمت بیت امام(ره) بر همه لازم است و تخریب این بیت به‌ضرر نظام و شرع مقدس است؛ بنابراین هیچ دلیلی ندارد که نسبت‌به بیت محترم امام(ره) تخریب صورت بگیرد. من به‌عنوان کسی که قبلا امام‌جمعه بوده‌ام، هر حرفی که داشته‌ام، گفته‌ام اما همیشه احترام به بیت امام(ره) را بر خود لازم و فرض می‌دانستم.»
امام جمعه موقت اصفهان ادامه می‌دهد: «عملکرد سیدحسن خمینی، خارج از عملکرد و چارچوب نظام نبوده است. او نوه امام است و سال‌ها است که مشغول تحصیل و تدریس است و دائما خدمت رهبر انقلاب رسیده است. ما نباید بی‌خود و بی‌جهت افراد را از جرگه انقلاب و نظام خارج کنیم. چهره‌هایی که در بیت امام(ره) هستند، محترم هستند؛ بنابراین نمی‌توانیم با انتقادهای گاه‌وبیگاه و حرف‌هایی‌که هیچ پایه و اساسی ندارند، سعی کنیم که چهره او را در بین مردم و مسئولان نظام خراب کنیم. او زمامدار بیت امام(ره) است و همان‌گونه که همه مردم او را دوست دارند، جناح‌های مختلف سیاسی یا مسئولان نظام هم نباید او را مورد تخریب و طعنه قرار دهند.»

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...