نسخه چاپی

پایین بودن ریسك قاچاق، عامل افزایش قاچاق

سرهنگ قدمی یكی از چالش های سال های گذشته را پایین بودن ریسك قاچاق برشمرد وگفت: اگرریسك قاچاق كالا را بالاببریم، دركاهش حجم قاچاق موفق هستیم .

به گزارش نما به نقل از مهر، سرهنگ مهدی قدمی با ابراز تاسف از این موضوع که در سال های گذشته در بحث مقابله با قاچاق معلول گرا بودیم، گفت: در حقیقت فقط به دنبال افرادی که به هر چیزی غیر از منافع ملی فکر می کنند، بودیم تا آنها را بازداشت کنیم. خوشبختانه در یکی دو سال گذشته؛ دستگاه هایی که در بحث مبارزه با قاچاق کالا اثرگذار هستند؛ با محوریت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، با برنامه ریزی و هدفمند کارشان را دنبال می کنند که خروجی این تصمیمات درست را در سال گذشته مشاهده کردیم به طوری که ۱۰ میلیارد دلار نسبت به سه سال قبل با کاهش حجم قاچاق روبرو بودیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه به قاچاق کالا و ارز، پیرو سخنان رهبر انقلاب، اظهار داشت: در این قرارگاه چند محور را با مشارکت همه دستگاه ها پیگیری می کنیم زیرا یکی از برنامه های ما ظرفیت سازی و جلب مشارکت و در انتها مسئول سازی است و دستگاه هایی که به وظایف خودشان عمل نمی کنند، باید پاسخگو باشند که چرا به وظایف شان عمل نکرده اند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی یکی از چالش های سال های گذشته را پایین بودن ریسک قاچاق عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در کاهش یا افزایش ریسک قاچاق است و اگر ریسک را بالا ببریم، در کاهش حجم قاچاق توفیقات بهتری خواهیم داشت.

وی با انتقاد از برخی مقررات و قوانین خاطرنشان کرد: حقیقت این است که مجازات ها بازدارنده نیست و فرآیند رسیدگی طولانی است. سازمان هایی که در فرآیند احراز قاچاق می خواهند نظر دهند نیز زیاد هستند. خوشبختانه قانون جدید ظرفیت هایی را هم در بحث پیشگیری و هم در بحث مقابله پیش بینی کرده است که یکی از آنها ماده ۳۹ قانون مبارزه با قاچاق است که اختصاصا برای جرایم سازمانی قاچاق است.

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...