نسخه چاپی

قانون حمل سلاح در دانشگاه‌های تگزاس اجرا شد

در پنجاهمین سالگرد یك تیراندازی در دانشگاهی در ایالت تگزاس آمریكا قانون حمل سلاح در دانشگاه‌های این ایالت به اجرا در آمده است.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری پ.تی.آی، این قانون که سال گذشته میلادی تصویب شده از روز دوشنبه در ایالت تگزاس اجرایی شده و بر اساس آن حمل سلاح غلاف‌دار در پردیس‌های دانشگاهی آزاد است اما کالج‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی را در مکان‌هایی که می‌توان سلاح حمل کرد،‌ اعمال کنند.



جورج فنوس،‌ رییس دانشگاه تگزاس در استن که 50 سال پیش شاهد تیراندازی گسترده و کشته شدن 14 تن بود، در مراسم یادبود این تیراندازی گفت:‌ ما یک پردیس دانشگاهی بسیار امن داریم و می‌دانم که این امنیت ادامه‌دار است.



تگزاس هشتمین ایالت آمریکا است که در کنار اورگان، کلورادو و کالیفرنیا اجازه حمل سلاح غلاف‌دار را در پردیس‌های دانشگاهی صادر کرده است.



منتقدان این قانون شامل سه تن از استادان دانشگاه تگزاس که علیه این قانون طرح شکایت کرده‌اند مدعی‌اند که آزادی بیان‌شان می‌تواند مورد نقض قرار گیرد چون دانشجویان دارای سلاح می‌توانند جوی ترسناک و رعب انگیز ایجاد کنند.



"سیما یاسین"، استادی در دانشگاهی دولتی در تگزاس هفته گذشته در مقاله‌ای در روزنامه دالاس مورنینگ نوشت: من ترسی از سلاح ندارم. من از استرس امتحان،‌ افراد دیوانه و توانایی حمل سلاح در پردیس‌های دانشگاهی می‌ترسم.



موافقان این قانون اما می‌گویند اجازه حمل سلاح غلاف‌دار در پردیس‌های دانشگاهی باعث ایجاد امنیت دانشجویان و اساتید می‌شود چون احتمال حملات مسلحانه وجود دارد.



در جریان تیراندازی 1966 در دانشگاه تگزاس که 14 کشته برجای گذاشت، چارلز وایتمن، تک تیرانداز سابق ارتش آمریکا از برج ساعت دانشگاه بالا رفته و به مدت 90 دقیقه اقدام به تیراندازی کرد و سپس کشته شد.

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...