نسخه چاپی

قدیری ابیانه در گفتگو با نما:

ادعای حقوق بشر از سوی آمریكا و كشورهای غربی دروغ است/ عمل كردن بر خلاف شعارها جز سیاست های غرب است

عکس خبري -ادعاي حقوق بشر از سوي آمريکا و کشورهاي غربي دروغ است/ عمل کردن بر خلاف شعارها جز سياست هاي غرب است

غربی ها شعار زیاد می دهند ولی برخلاف آنها عمل می كنند. خودشان شعار حقوق بشر می دهند ولی آن را به بدترین وجه ممكن نقض می كنند، شعار دموكراسی می دهند ولی از دیكتاتورها حمایت می كنند. شعار صلح می دهند ولی جنگ افروزی می كنند، دم از مخالفت با سلاح های هسته ایی می زنند اما خود بزرگترین این سلاح ها را در اختیار دارند.

دکتر حمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، درباره حقوق بشر غربی گفت: حقوق بشر غربی را باید از نظر تئوری و عملی مورد بررسی قرار داد. غربی ها شعار زیاد می دهند ولی برخلاف آنها عمل می کنند. خودشان شعار حقوق بشر می دهند ولی آن را به بدترین وجه ممکن نقض می کنند، شعار دموکراسی می دهند ولی از دیکتاتورها حمایت می کنند. شعار صلح می دهند ولی جنگ افروزی می کنند، دم از مخالفت با سلاح های هسته ایی می زنند اما خود بزرگترین این سلاح ها را در اختیار دارند.
وي افزود: اصولا عمل کردن بر خلاف شعارها جز سیاست های غرب است، آنها برای پنهان کردن نیت و عمل خویش سعی می کنند عمل خود را در بسته بندی های زیبا پنهان سازند. همین طرفداران حقوق بشر بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی به کار بردند و صدها هزار نفر را کشتند اما با زیرکی تمام همین نمونه را برای صلح به عنوان مثال می آورند. این مثال ها نمونه اي از عملکرد آنهاست. اما در تئوری، ٱنها به مبانی اعتقاد دارند که با ارزش ها و باورها و با دین ما در تضاد است. به طور مثال می گویند حدود آزادی یک فرد تا جایی است که به آزادی دیگری لطمه نزند، در همین چارچوب همجنس گرایی و حتی ازدواج همجنس گرایان را مجاز می دانند. حتی با مصوبه سنای آمریکا ارتباط جنسی با حیوانات نیز مجاز شمرده شده مشروط بر اینکه حیوان بالغ باشد یا وزن آن از یک رقمی کمتر نباشد. مسیری که غرب طی می کند به اینجا منتهی نمی شود در آینده ای نه چندان دور با اتکا به همین منطق زنای با محارم نیز و رابطه پدر و فرزند نیز مجاز اعلام خواهد شد به شرط اینکه فرزند بالغ باشد و با میل خود این کار را انجام دهد.
کارشناس مسائل استراتژیک با ابراز تاسف گفت: جامعه ای که در آن دین زدایی شده و ارزش های دینی به کنار گذارده شده باشد بهتر از این نمی شود، این افراد در حکومت داری نیز منافع حاکمان و حداکثر مردم کشورشان را بر هر چیز ارجح می دانند. همین امر باعث می شود جنایات وسیع نسل کشی و قتل عام مردم فلسطین توسط صهیونیست ها یا مردم لبنان توسط آل صعود یا مردم بحرین توسط آل خلیفه نه تنها نادیده گرفته شود بلکه شاهد حمایت این دولت ها که تربیت کننده این جنایات هم بودند باشیم، به نحوی که سلاح های مورد نیاز برای این نسل کشی ها را فراهم مي کنند .
قدیری ابیانه با آوردن مثالی این مسئله را روشن کرد و گفت: آنها اشغال لانه جاسوسی در ایران را با اینکه به هیچکدام از گروگان ها آسیبی نرسید نقض حقوق بین الملل اعلام کردند و بر سر آن جنجال ها به را انداختند، اما نوبت به آنها که می رسد به خود اجازه می دهند کشورها را اشغال کرده و حق حاکمیت آنها را نقض کنند و در آن کشورها قتل عام به راه بیندازند و این مسائل را به هر نحو ممکن توجیه کنند. اصولا مبنای شورای امنیت و سازمان ملل متحد بر اساس حقوق جنگل بنا شده است نه حقوق بشر. این گونه نیست که کشورها ها به اندازه تعداد جمعیتشان در تصمیم گیری های جهانی سهیم باشند بلکه 5 قدرت هسته ایی که توان کشتار میلیونی در زمان کوتاه را دارند دارای حق وتو هستند و آنها هستند که می توانند هر جنایتی را مرتکب شوند بدون اینکه امکان محکومیتشان در شورای امنیت باشد. کشورهای 60 میلیون نفری مثل فرانسه و انگلستان دارای حق وتو هستند، اما همه جهان اسلام، تمام آفریقا و تمام آمریکای لاتین حق وتو ندارند. به همین دلایل ادعای دفاع از حقوق بشر توسط این جنایت کارها مضحک است.
وي افزود: جالب آنکه کشورهایی که بیشترین جنایات را در حق بشریت انجام داده اند، مثل آمریکا و فرانسه بیش از دیگران ادعای حقوق بشر می کنند و در عین حال آن را نقض می کنند و برای کسب توانایی بیشتر برای کشتار جمعی بر تولیدات سلاح های کشتار جمعی خود می افزایند.
سفیر سابق استرالیا و مكزيك گفت: صهیونیست ها در نقض حقوق بشر از هر کشور دیگری پیشه گرفته اند و این جنایات را با اعتقادات دینی خود توجیه می کنند، در کتاب مقدس یهودیان، تلمود، آمده است که یهودیان قوم برترند و غیر یهودیان باید در خدمت قوم یهود باشند. در این کتاب همچنین گفته شده است که خداوند دو نوع حیوان را برای خدمت به یهودیان آفریده است یکی همین حیوان های موجود و دیگری حیوان ناطق یعنی بشر غیر یهود. در این کتاب تاکید شده است که نطفه ی غیر یهودی نطفه ای خام و بی ارزش است، دزدی از آنان، جنایت علیه آنان و استثمار آنان جزء وظایف مذهبی یهود تلقی شده است. این در حالی است که اغلب رسانه های گروهی و حکام غرب و اکثر کشورهای غربی با شیوه های غربی در دست صهیونیست ها هستند. البته از دید گاه ما آنچه یهودیان آن را به حضرت موسی نسبت می دهند انحراف از حقیقت است . حضرت موسی (ع) پیامبری بزرگ بوده و آنچه به نام یهودیت به عنوان وحی منتشر شده و می شود با حقیقت آن در تضاد بوده و دچار تحریف شده است.
قديري ابيانه ادامه داد: وقتی دبیرکل سازمان ملل نام عربستان را با وجود عكس ها و اسناد فراوان از لیست کشتار کودکان حذف می کند، باید به ماهیت سازمان بشر که مدعی دفاع از حقوق بشر است پی برد، و از این کشورهای سنگ دل که شورای حقوق بشر را تشکیل داده اند دل برید. وقتی نماینده عربستان ریاست شورای حقوق بشر سازمان را بر عهده می گیرد، دیگر چه توقع! به قول شاعر «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.»
بیست مکتب مسلم به اندازه اسلام نه ماهیت بشر را می شناسند نه به این اندازه اسلام از حقوق بشر دفاع می کند. ولی در این دوره دفاع از حق دست کسانی افتاده است که پشیزی برای انسانیت احترام قائل نیستند.

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...