نسخه چاپی

انفجارهای القاعده در لحج ۱۸ كشته و زخمی بر جا گذاشت

القاعده در شبه جزیره عرب مسئولیت انفجارهای رخ داده در پادگان ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن در استان لحج را برعهده گرفت كه شش كشته و ۱۲ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، همزمان با پیشروی نیروهای مردمی یمن در استان لحج القاعده در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد که نیروهایش روز سه شنبه پادگانی وابسته به ائتلاف سعودی را هدف قرار دادند. این انفجارها در منطقه الحبیلین در لحج رخ داد. این اولین حمله القاعده در حبیلین لحج است.



القاعده گفته این انفجارها در واکنش به اقدامات این ائتلاف سعودی انجام داده است.



در دو حمله انتحاری که مرکز نیروهای وابسته به دولت مستعفی را در استان لحج در جنوب کشور هدف قرار داده بود شش نیروی وابسته به آن کشته و ۱۲ تن زخمی شدند.



یک منبع گفت:‌ انفجار خودروی بمب‌گذاری شده اول مقابل در پادگان و انفجار خودروی دوم ۵۰ متری دورتر از محل انفجار اول اول رخ داد.



قبلا داعش و القاعده سلسله حملاتی را علیه نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن دراین منطقه داشته‌اند.



این دو گروه مناطق زیادی را در جنوب کشور تحت کنترل دارند و درگیری‌های یمن از یک سال پیش باعث نفوذ بیشتر این گروه‌های تروریستی شده است.



از سوی دیگر، انصارالله و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور مخلوع یمن روز سه‌شنبه به "حیفان" آخرین مقر نیروهای دولت مستعفی یمن در تعز تسلط یافتند و آماده بستن جاده بین لحج و تعز هستند.



نیروهای مردمی وابسته به انصارالله و علی عبدالله صالح شهرستان حیفان در جنوب استان تعز در مرکز یمن را به طور کامل تحت تصرف خود درآوردند. این اتفاق بعد از عقب‌نشینی نیروهای دولت مستعفی از این شهرستان رخ داد.



یکی از فرماندهان میدانی در دولت مستعفی یمن اعلام کرد که نیروهای انصارالله بعد از حملات گسترده این شهرستان را به تصرف خود درآوردند. انصارالله از سه محور مقرهای نیروهای دولت مستعفی را بمباران کردند. تعداد زیادی از نیروهای دولت مستعفی کشته و زخمی شدند.



این مقام میدانی افزود: انصارالله با این اتفاق بر کل منطقه جنوب استان تعز کنترل یافته و تنها پنج کیلومتر با منطقه "طور الباحه" در شمال استان لحج فاصله دارد. اکنون انصارالله و نیروهای صالح می‌توانند جاده اصلی بین تعز و لحج را ببندند.

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...