نسخه چاپی

توضیحات فلاحتی درباره طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان

نایب رئیس كمیته آموزش وپرورش كمیسیون آموزش مجلس آخرین پیگیری این كمیته در خصوص مساله هدایت تحصیلی دانش آموزان در جلسه با معاونان وزیر آموزش و پرورش را تشریح كرد.

به گزارش نما؛ فرهاد فلاحتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این که از زمان طرح هدایت تحصیلی اجبار دانش آموزان کمیسیون آموزش این مساله را پیگیری کرده و در دستور کار خود قرار داد گفت: در این زمینه ابتدا از معاونت ‌های مربوطه آموزش و پرورش با دعوت به کمیسیون خواسته شد تا توضیحاتی را ارائه کند، اما پس از آن متوجه شدیم نارضایتی‌ها جدی‌تر از موضوع است که نسبت به آن اقدامات لازم را در دستور قرار دادیم.

وی افزود:‌اخیرا جلسه‌ای را در دفتر وزیر آموزش و پرورش و با حضور معاونان وی و همچنین برخی از اعضای کمیسیون، آموزش و کمیته آموزش و پرورش برگزار کردیم و جمع بندی این شد که اجباری برای تعیین رشته دانش آموزان وجود ندارد اما مستلزم افزایش کلاس‌هایی است که دانش آموزان داوطلب آن هستند.

نماینده مردم قائنات در مجلس ادامه داد: به عنوان مثال اگر در مدرسه‌ای سه کلاس برای رشته تجربی تشکیل می‌شد اما اکنون تعداد متقاضیان زیاد بوده و نیاز به پنج کلاس درس است باید مدرسه تمهیدات افزایش کلاس و دبیر را داشته باشد.

فلاحتی با بیان این که آموزش و پرورش بالاخره با این قضیه کنار آمد، خاطر نشان کرد:‌ کسانی هم که معدل بالایی داشته و نسبت به این مساله معترضی هستند می‌توانند در شاخه‌ها و رشته‌های مورد علاقه ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد:‌ در حال حاضر با توجه به تصمیمات هنوز انعکاس منفی از سطح کشور دریافت نکرده‌ایم که این کار اجرایی نشده باشد اما اگر ببینیم اجرایی نخواهد شد قطعا کمیسیون آموزش مجلس پیگیری خواهد کرد.

این عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس در ادامه یاد آور شد: در سند تحول بنیادین آموزش پرورش، ذکر شده که دانش آموزان باید به مراکز مهارتی و رشته‌های فنی – حرفه‌ای سوق داده شوند اما راهکارش این نبود که آموزش و پروش در یک سال به یک باره هوش و استعداد تحصیلی را ملاک قرار دهد، زیرا راهکارهای متعددی وجود داشت.

وی در پایان اظهار کرد:‌ شاید بهتر بود آگاهی‌های لازم به اولیاء داده می‌شد و نسبت به ترغیب دانش آموزان در برخی از رشته‌های اقدامات لازم صورت می گرفت؛ در واقع هدایت تحصیل باید در یک فرایند و بازده 3 تا 5 ساله انجام می‌شد که یک امر کاملا منطقی است.

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...