نسخه چاپی

خاویار گلستان در مرحله ثبت ملی و جهانی

مدیركل دفتر مالكیت صنعتی ایران : امیدواریم با ثبت جهانی خاویار این محصول با برند ایران و بسته بندی مناسب به فروش برسد

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی ایران امروز گفت : خاویار گلستان تا چهار ماه آینده ثبت ملی می شود و کد ملی دریافت می کند و در مرحله ثبت جهانی قرار می گیرد .

سید مهدی میر صالحی افزود : فرایند ثبت جهانی آن هم 8 تا 10 ماه طول می کشد.

وی گفت : محصولات استراتژیک در سازمان جهانی مالکیت فکری که مقر آن در ژنو سویس است به ثبت جهانی می رسند تا از برند و نام و نشان و معروفیت خود در دنیا حفاظت کنند .

آقای میرصالحی افزود : در فرآینده ثبت جهانی ، براساس معاهدات بین المللی پرونده به سازمان جهانی وایپو (28 عضو دارد ) ارسال می شود در صورت نداشتن مدعی ثبت جهانی می شود.

مدیر کل دفتر مالکیت صنعتی ایران افزود: امیدواریم با ثبت جهانی خاویار این محصول با برند ایران و بسته بندی مناسب به فروش برسد .

سید مهدی میر صالحی گفت : در حال حاضر تولید و استحصال سالانه خاویار در کشور 2 تن است که با برنامه پرورشی و دریایی این محصول مهم برنامه تولید 4 تا 8 تن را در افق 1404 داریم.

وی همچنین از افزایش قیمت آن در صورت ثبت خبر داد وافزود: در حال حاضر هر کیلوگرم خاویار ایران 2 هزار دلار به فروش می رسد در حالیکه در اروپا تا مرز 10 هزار دلار هم به فروش می رسد .

مدیر کل دفتر مالکیت صنعتی ایران گفت: تاکنون31 محصول ایران در سازمان جهانی مالکیت فکری و صنعتی ثبت شده است و 10 محصول دیگر در شرف ثبت است .

سید مهدی میر صالحی گفـت : خاویار گلستان ، زعفران خراسان رضوی ، زعفران قائنات زرشک وعناب خراسان جنوبی و5 نوع خرمای معروف ایران و از مناطق خوزستان وسیستان وبلوچستان در برنامه ثبت جهانی قرار دارند.

وی افزود : وقتی محصول کشوری ثبت جهانی می شود ، فقط با برند همان کشور و منطقه فروخته خواهد شد وهیچ کشوری نمی تواند از این برند استفاده کند .

مدیر کل دفتر مالکیت صنعتی ایران برای شرکت در جلسه هماهنگی ثبت ملی و جهانی نشان جغرافیای خاویار دریای خزر به گلستان سفر کرده است .

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...