نسخه چاپی

میگل لیتین فیلمساز مطرح ضدكودتای شیلیایی در گفتگو با نما

ایران و شیلی هر دو قربانی ترور هستند

عکس خبري -ايران و شيلي هر دو قرباني ترور هستند

مراسم پیوند هنر انقلابی ایران و امریكای لاتین همراه با بزرگداشت میگل لیتین، فیلمساز مطرح ضدكودتای شیلیایی و تقدیر از فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب با حضور اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش نما ،در این مراسم که چهره‌های هنری و انقلابی چون ابوالقاسم طالبی، محمدحسین نیرومند، انسیه شاه‌حسینی، حبیب احمدزاده وعلیرضا قزوه حضور داشتد ، تندیس جشنواره فیلم عمار و لوح یادبود به این فیلمساز اهل شیلی ، اهدا شد.
میگل لیتین فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی در این مراسم در گفتکو با خبرنگار نما پس از دریافت جایزه گفت: جمع شدن ما اینجا اتفاقی نیست؛ رئیس جمهور جوان ایران که شهید شده (شهید رجایی ) و رئیس جمهور شیلی که ترور شده ، هردو قربانی شدند تا الگویی برای مردم دو کشور باشند. زندگی این دو شخصیت باید بتواند مارا متحد کند و بین ما گفت‌وگو ایجاد کند. وظیفه‌ ما سینماگران است که برای نزدیک شدن فرهنگ دو کشور پلی ایجاد کنیم.
وی افزود: سینمای ایران را به عنوان سینمایی فوق العاده شناختم که اگر در سطح بین المللی هم به خوبی نشان داده شود موفقیت زیادی خواهد داشت.
این کارگردان ادامه داد: وظیفه ما کارگردان‌ها در سینما ایجاد دلیلی برای نزدیکی فرهنگ ها است. قبل از اینکه به ایران بیایم به دنبال این بودم که متحد شویم و در این‌باره صحبت کنیم. امروز که در اینجا حضور پیدا کردم بیش از پیش به این معتقدم و اگر به شیلی بروم باز هم در مورد این موضوع بیشتر حرف خواهم زد. ما باید در کنار هم مبارزه کنیم تا حقیقت را به جهان نشان دهیم.
همچنین در این مراسم از مسعود جعفری جوزانی به دلیل ساخت فیلم شیر سنگی، حسین زندباف برای ساخت فیلم دست شیطان و بهروز افخمی برای ساخت فیلم روز شیطان به عنوان آثاری ضداستعماری، قدردانی شد .
این مراسم را بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار کرده بود

۱۳۹۵/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...