نسخه چاپی

رد پای تنش‌های سوریه در شمال لبنان

در حالی كه وزارت خارجه روسیه نسبت به تشدید ناآرامی‌ها در طرابلس لبنان ابراز نگرانی كرده، كمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام كرد كه به دلایل امنیتی دفتر خود را در طرابلس بسته است.

به گزارش نما به نقل از سايت اينترنتي النشره نوشت: وزارت خارجه روسيه در بيانيه‌اي اعلام كرد: مسكو نسبت به افزايش خشونت‌ها و درگيري‌ها در طرابلس بسيار نگران است و از تمام گروه‌هاي درگير مي‌خواهد تا از اقدامات نظامي دست بردارند و به آتش‌بسي كه با حمايت نجيب ميقاتي، نخست‌وزير لبنان حاصل شده، احترام بگذارند.

در اين بيانيه آمده است كه مسكو بر حمايت هميشگي خود از حاكميت لبنان و تماميت ارضي و استقلال آن و مخالفت با مداخله بيگانگان در امور اين كشور تاكيد مي‌كند.

وزارت خارجه روسيه اعلام كرد: مهم اين است كه تمام اختلافات از طريق گفت‌وگوي ملي و با رعايت منافع تمام گروه‌هاي ديني و سياسي در كشور حل و فصل شود و اين تنها راه براي تحقق ثبات، توسعه اقتصادي، اجتماعي و دموكراسي در لبنان است.

از سوي ديگر، كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل در ژنو اعلام كرد كه دفتر خود را در طرابلس به دلايل امنيتي موقتا بسته است.

كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل در بيانيه‌اي اعلام كرد كه اوضاع امنيتي نامساعد لبنان طي چند روز گذشته تا حد زيادي مانع از عملكرد گروه‌هاي وابسته به اين كميساريا براي كمك به آوارگان سوري شده است.

كميساريا در ادامه آورد: تعداد كارمندان دفتر بسيار كاهش يافته است و اين درگيري‌ها در طرابلس تاثير زيادي بر روند ثبت نام آوارگان سوري گذاشته است اما ما تمام تدابير امنيتي را براي حمايت از آوارگان سوري چه در زمان ثبت‌نام آن‌ها و چه در زمينه توزيع كمك‌ها اتخاذ كرده‌ايم.

كميساريا به اين مساله اشاره كرد كه نسبت به افزايش تعداد آوارگان سوري در مدارس بسيار نگران است، چرا كه اين سازمان درصدد است تا پيش از زمان آغاز فصل تحصيلي پناهگاه ديگري براي آن‌ها انتخاب كند.

در همين حال آمار تلفات درگيري‌هاي عصر جمعه طرابلس به سه كشته و 12 زخمي افزايش يافت.

بنا به گفته منابع امنيتي لبنان، طي درگيري‌هاي مخالفان و موافقان دولت سوريه كه با استفاده از اسلحه‌هاي سبك، تيربار و موشك‌اندازهاي مختلف انجام شد سه تن كشته و 12 تن از جمله چند خبرنگار زخمي شدند.

ارتش و نيروهاي نظامي لبنان نيز با استقرار در محل درگيري‌ها سعي در آرام كردن تنش‌هاي موجود ميان گروه‌هاي درگير در طرابلس داشتند كه پس از چند ساعت درگيري موفق به آرام كردن اوضاع شدند.

منابع پزشكي لبنان نيز از انتقال نزديك به 20 زخمي از جمله يك روزنامه‌نگار كانادايي و يك خبرنگار لبناني به بيمارستان‌هاي لبنان خبر دادند.

سفير انگليس در لبنان نيز در ديدار با نجيب ميقاتي آنچه را كه "انتقال ناآرامي از سوريه به لبنان" خواند، غيرقابل قبول دانست و گفت: جامعه جهاني از وجود اخبار و نشانه‌هاي مبني بر دخالت خارجي در لبنان نگران است.

وي تاكيد كرد كه انگليس از ارتش لبنان براي انجام وظايف خود در برقراري امنيت در كشور حمايت مي‌كند و هم‌اكنون نيز مقامات انگليس در حال بررسي چگونگي كمك به ارتش لبنان در حمايت از مردم اين كشور هستند.

از سوي ديگر، رسانه‌ها اعلام كردند كه افراد ناشناس 11 چادر را كه آوارگان سوري در منطقه تل حميري در نزديك شهرك العبوديه در عكار در شمال لبنان اقامت داشتند، آتش زدند.

۱۳۹۱/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...