نسخه چاپی

ماجدي:

با "منافق" استقلال برخورد می‌كنیم

عکس خبري - با "منافق" استقلال برخورد مي‌کنيم

سرپرست تیم فوتبال استقلال تهران با انتقاد از فاش شدن تركیب این تیم به دست برخی رسانه‌ها در فاصله چند ساعت مانده به آغاز داربی گفت، این كار غیراخلاقی و غیرانسانی بوده و باید به فرد افشاگر لقب "منافق" را دارد.

به گزارش نما، ميرشاد ماجدي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره داربي 75 اظهارکرد: فکر مي‌کنم مسابقه‌اي که با نتيجه مساوي و آن هم بدون گل به پايان برسد، براي تماشاگران خوشايند نيست. شايد تماشاگران از اين بازي لذت نبرده باشند اما در تيم ما همه براي کسب سه امتياز هم‌قسم شده بودند و اميدوار بوديم که اين اتفاق بيفتد. قلعه‌نويي هم در نيمه دوم تغييراتي را انجام داد و خواستيم که فشار بيشتري روي پرسپوليس بياوريم اما به خاطر خستگي اين اتفاق نيفتاد. فکر مي‌کنم که در بازي‌هاي آينده بتوانيم روند بهتري را در پيش‌ بگيريم.

وي با اشاره به رفتار بعضي از تماشاگران و اشيايي که به زمين مي‌ريختند، گفت: اي کاش تماشاگرنماها در آن چند دقيقه آن اتفاق‌ها را به وجود نمي‌آوردند. ممکن بود حادثه‌اي بزرگ و بد پيش آيد. مهم نيست که اين اتفاقات از سوي تماشاگران کدام تيم آغاز شد. وقتي تماشاگران بليت مي‌خرند و به استاديوم مي‌آيند فرق نمي‌کند، که براي تشويق کدام رنگ آمده‌اند. صحبت من کلي است. اگر زيرساخت‌هاي فوتبال ما مناسب و فضا به گونه‌اي باشد که ديگر تماشاگران مجبور نشوند، به اميد تهيه بليت از شب قبل از بازي به ورزشگاه بيايند تا بتوانند در جاي جلوتري بنشيند. بايد زودتر زيرساخت‌هايمان را اصلاح کنيم تا هواداران بتوانند از طريق اينترنت بليت بازي را تهيه کنند. آنها در اين صورت مي‌توانند با خيال راحت چند ساعت قبل از بازي به ورزشگاه بيايند و ديگر فشارهايي روي آنها نخواهد بود تا به آن شکل خود را تخليه کنند. با اين شرايط وقتي تماشاگران وارد ورزشگاه مي‌شوند مانند يک نارنجک که منتظر جرقه هستند.

بازيکن‌ سال‌‌هاي دور استقلال ادامه داد: متاسفانه از فوتبال حرفه‌اي فقط پول دادن را ياد گرفته‌ايم. در حالي که بايد به فکر رسانه‌ها، هواداران داخل ورزشگاه، مردمي که از گيرنده‌ها بازي را دنبال مي‌کنند و همچنين پيشکسوت‌ها باشيم. بايد جايگاه‌ها تعريف شود و وقتي اين اتفاق بيفتد، ديگر شاهد چنين برخوردهايي نخواهيم بود. بايد براي حل اين مشکلات يک نگاه و عزم ملي داشته باشيم. در اين اغتشاشات باشگاه‌ها و يا تماشاگران استقلال و پرسپوليس مقصر نيستند و با محکوم کردن آنها اتفاقي نمي‌افتد. با اين کار تنها صورت مساله را پاک مي‌کنيم. بايد به تماشاگراني که به آنها مي‌نازيم و براي سهميه آسيايي ما يک امتياز محسوب مي‌شوند، بيشتر توجه کنيم. مديران ارشد ورزش بايد روي اين مساله تاکيد بيشتري داشته باشند. روزي اين تابو بايد شکسته شود و نحوه بليت‌فروشي و حضور تماشاگران براي تماشاي داربي تغيير کند.

ماجدي افزود: زماني براي قضاوت داربي از داوران خارجي استفاده مي‌شد اما وقتي که دوباره تصميم گرفتند، از داوران داخلي استفاده کنند، مثبت بود؛ چرا که از داوران ايراني حاضر در داربي حمايت‌هاي لازم انجام شد و شرايط به گونه‌اي شد که همه قبول کردند، داور ايراني داربي را قضاوت کند و به تصميم او احترام بگذارند. درباره تماشاگران نيز بايد چنين اتفاقي بيفتد.

سرپرست استقلال درباره لو رفتن ترکيب استقلال از سوي برخي رسانه‌ها و ناراحتي شديد امير قلعه‌نويي از اين موضوع گفت: هر تيم به منزله يک خانواده است و فکر مي‌کنم که خيلي از حرف‌ها بايد در خانواده بماند. اين صحبت‌ها قرار نيست از خانواده بيرون برود. به نظرم کسي که ترکيب تيم را فاش کرده، منافق است. فکر مي‌کنم بهترين صفتي که مي‌توان به اين فرد داد، همين است. کلمه تاکتيک از اصلاحات جنگي گرفته شده است. اگر در جنگ ايران و عراق کسي چنين کاري را انجام مي‌داد و تاکتيک ايران در يک عمليات را فاش مي‌کرد، اتفاق ناخوشايندي مي‌افتاد و به جاي تک، پاتک مي‌خورديم. اين کار نه زيبا بود نه مردانه؛ نه اخلاقي و نه انساني. واقعا کار اين فرد خجالت‌آور بود. اگر بدانيم چه کسي ترکيب را فاش کرده است، شديدا با او برخورد خواهيم کرد؛ چرا که اين فرد نه با يک تيم که با احساسات 45 هزار هوادار استقلالي که در ورزشگاه حضور داشتند و ميليون‌ها هوادار ديگر تيم بازي کرد. اين حرکت قابل بخشش نيست و شک نکنيد در صورت شناسايي، با او برخورد خوبي خواهيم کرد.

ميرشاد ماجدي درباره عملکرد تيم فوتبال استقلال در اين بازي گفت: فکر مي‌کنم نسبت به بازي برابر ملوان چندان سرحال نبوديم اما با توجه به داربي و فشارهايي که در اين بازي وجود دارد، عملکرد خوب و قابل قبولي داشتيم. مالکيت توپ بيشتر در اختيار ما بود اما به هر حال در خلق موقعيت گلزني و کارهاي تاکتيکي ايراداتي داشتيم. نتوانستيم موقعيت‌هاي خوبي را ايجاد کنيم ولي در کل بازي قابل قبولي را ارائه داديم.

او همچنين درباره تغيير پست حنيف عمران‌زاده از مدافع به مهاجم در دقايقي از نيمه دوم اظهار کرد: اين به معناي راضي نبودن کادر فني از مهاجمان نيست. اين يک بحث تاکتيکي بود و سعي کرديم چند دقيقه‌اي با آوردن عمران‌زاده و تغيير سيستم 3 ـ 3 ـ 4 فشار مضاعفي را روي دفاع پرسپوليس بياوريم. از آنجا که مدافعان پرسپوليس مانند بنگر و حسيني قدبلند بودند، نياز داشتيم که در جنگ هوايي پيروز شويم. از همين رو حنيف در نوک حمله بازي کرد و از برهاني و اکبرپور نيز در کنارش استفاده شد. ضمن اينکه چند دقيقه بعد تعويضي انجام شد تا کارهاي تاکتيکي زميني و هوايي را در دستور کار داشته باشيم. مهاجمان ما زحمت خود را کشيدند اما در يک تيم هميشه از مهاجم انتظار مي‌رود که دروازه حريف را باز کند. بايد تلاش کنيم آمار گل‌زني مهاجمان را افزايش دهيم. بايد در روزهاي آينده و تعطيلاتي که وجود دارد، روي اين مساله کار کنيم.

وي همچنين درباره عملکرد پرسپوليس در اين بازي گفت: باز هم به صحبت‌هاي خودم درباره استقلال برمي‌گردم. صحبت‌هايم راجع به پرسپوليس هم صدق مي‌کند چرا که داربي با همه بازي‌ها متفاوت است. پرسپوليسي‌ها در اين ديدار از بازيکنان باتجربه و کساني که سابقه حضور در داربي را داشتند، استفاده کردند و همانطور که ديديد، مهدوي‌کيا در بازي برابر داماش در ليست 18 نفر تيم قرار نمي‌گيرد اما ژوزه به عنوان بازيکن ثابت در اين بازي از او بهره مي‌برد. فکر مي‌کنم پرسپوليس در بازي‌هاي ديگر بتواند عملکرد بهتري داشته باشد در اين بازي هم نسبت به بازي‌هاي گذشته خود بهتر کار کرد.

ماجدي درپايان از عوامل برگزاري داربي تشکر کرد.

۱۳۹۱/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...