نسخه چاپی

پسر قذافی همچنان در كاخ به سر می‌برد!

در حالی كه سخنگوی دادستان لیبی از محاكمه سیف الاسلام قذافی در آغاز ماه سپتامبر در شهر الزنتان خبر داد دادستان كل این كشور اعلام كرد كه وضعیت سیف الاسلام در زندان تفاوت زیادی با وضعیتش در خارج از زندان ندارد.

به گزارش نما، ايسنا به نقل از سايت شبكه العربيه نوشت:
دادستان كل ليبي طي اظهاراتي اعلام كرد: سيف الاسلام قذافي، پسر معمر قذافي، ديكتاتور مخلوع ليبي كه در حال حاضر در زنداني در شهر الزنتان در 180 كيلومتري طرابلس به سر مي‌برد از شرايط بسيار خوبي در زندان برخوردار است به طوري كه مي‌توان گفت كه وضعيت كنوني وي با زماني كه در خارج از زندان بوده تفاوت چنداني ندارد.

وي گفت: سيف الاسلام در وعده‌هاي صبحانه از تن ماهي و عسل و نوشيدني مقوي استفاده كرده و امكان انجام فعاليت‌هاي ورزشي را در سلولي كه به وي اختصاص داده شده، دارد.

همچنين بنا به اظهارات جمال لعريبي، يكي از خبرنگاران الجزايري كه اواخر ماه ژوئن گذشته از زندان الزنتان بازديد كرده بود در اين زندان با سيف السلام با شيوه‌هاي كاملا انساني برخورد مي‌شود چنانكه هيچ كس حق اهانت به سيف الاسلام را به عنوان يك زنداني ندارد.

وي همچنين اعلام كرد كه سيف الاسلام قذافي در شرايط مطلوبي به سر مي‌برد. تاكنون يك عمل جراحي موفقيت آميز روي دستش انجام شده است كه در اثر حمله ناتو زخمي شده بود.

بنا به گفته اين منبع، يك گروه پزشكي ليبيايي مسئول انجام اين عمل جراحي در داخل زندان بود.

همچنين نگهبان سيف الاسلام اعلام كرده است كه سيف الاسلام در يكي از سلول‌هاي زندان الزنتان است كه بيشتر شبيه اتاق بزرگ داراي حمام و حياط است و وي امكان پياده روي و نشستن در مقابل نور خورشيد و انجام فعاليت‌هاي ورزشي را به طور روزانه دارد.

از سوي ديگر طاها ناصر، سخنگوي دادستان ليبي اعلام كرد كه محاكمه سيف الاسلام قذافي‌ آغاز ماه سپتامبر در شهر الزنتان انجام خواهد شد.

وي گفت: شهر الزنتان يكي از شهرهاي ليبي است و قانون نيز به ما اجازه مي‌دهد كه بتوانيم سيف الاسلام را در بيشتر شهرهاي ليبي محاكمه كنيم چرا كه جنايات وي شامل همه شهرهاي كشور مي‌شود.

سيف الاسلام قذافي، روز 19 نوامبر سال 2011 در صحرايي در ليبي دستگير شد.

۱۳۹۱/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...