نسخه چاپی

كارگردان فیلم الشهید در گفتگو با نما:

ضرورت ساخت فیلم های با محوریت مقاومت در منطقه

عکس خبري -ضرورت ساخت فيلم هاي با محوريت مقاومت در منطقه

عبد الطاهر رحیم كارگردان عراقی فیلم الشهید گفت : ساخت فیم درباره محورمقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس ، استكبار جهانی و گروههای تكفیری قطعا می تواند تصویری روشنگرانه از جنایات آمر یكا و صهیونیست ها ارائه دهد.

به گزارش نما ، فیلم سینمایی الشهید ساخته کشور عراق است، این فیلم نگاهی می کند به زندگی ، مبارزات ونحوه شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر علیه رژیم بعثی عراق را روایت می کند.الشهید" که پیش از این در جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز حضور داشت روایت زندگی و شهادت آیت الله محمدباقر صدر است. اکران این فیلم در عراق و جشنواره فجر با استقبال روبرو شده است.
عبد الطاهر رحیم کارگردان این فیلم سینمایی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره ساخت این فیلم گفت: از آنجا که آیت آلله محمد باقر صدر از مفاخر حوزه های علمیه و از متفکران بزرگ جهان اسلام بود ، تصمیم گرفتم تا برای معرفی ابعاد شخصیت این مجاهد جهان اسلام، این فیلم را تهیه کنم.
عبدالعلیم طاهردرباره استقبال مردم عراق از اکران این فیلم گفت :از آنجایی که در بغداد تنها یک سینما وجود دارد ولی استقبال خوبی از این فیلم صورت گرفت . علاوه بر عراق در نجف و چند شهر دیگر عراق این فیلم اکران شد ،که مخاطبان هنگام خروج از سالن های سینما به شدت تحت تاثیر این فیلم و ابعاد شخصیتی شهید صدر قرار گرفته بودند.
این کارگردان سینمای عراق با اشاره به اتفاقات منطقه و وجود گروه های تکفیری و تولید فیلم هایی با مضمون مقاومت تصریح کرد: ساخت فیم درباره مقاومت مردم لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن در برابر رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی و گروههای تکفیری قطعا می تواند تصویری روشنگرانه از جنایات آمر یکا و صهیونیسم و کشورهای وابسته به استکبار در جهان ارائه دهد ، که از این رو ساخت چنین فیلم هایی از اهمیت بالایی برخوردار است .
گفتنی که این فیلم اردیبهشت درسی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تهران حضور داشت .
قرار است فیلم الشهید در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که از 2 تا 9 مهر در تهران برگزار می شود ،به نمایش درآید.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...