نسخه چاپی

زلزله در جریان المستقبل لبنان با تكانه‌های عربستان

نقش خانواده حریری در حوزه سیاسی لبنان با توجه به بحران اقتصادی در عربستان و كاهش درآمدهای شركت وابسته به این خانواده لبنانی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، نیوزویک‌می نوشت، نقش سیاسی خانواده حریری در لبنان به دلیل بحران اقتصادی در عربستان سعودی به شدت متزلزل شده است.



بحران در شرکت سعودی وابسته به خانواده حریری در لبنان و حزب المستقبل این کشور جریان تامین مالی و سرازیر شدن پول به این حزب در لبنان را با مشکل مواجه کرده است و همین امر پشت سعد حریری را لرزانده است.



برخی کارشناسان پیش‌بینی کردند که این بحران اقتصادی به گسترش نفوذ جریان‌های تحت حمایت ایران در کاهش نفوذ جریان‌های سیاسی تحت حمایت عربستان در لبنان منجر خواهد شد.



کاهش ورود منابع مالی از عربستان به لبنان این سوال را در ذهن برخی کارشناسان لبنانی ایجاد کرده است که آیا در حالی که عربستان طی سال‌های گذشته تلاش زیادی برای گسترش نفوذ خود در لبنان به وسیله سرازیر کردن منابع مالی زیادی صورت داده است با بحران اقتصادی حمایت‌های مالی خود را از احزاب لبنانی کاهش خواهد یافت.



راشد فاید یکی از مقامات حزب المستقبل و از اعضای سیاست‌گذاری این حزب اعلام کرد ما نمی‌توانیم وجود بحران مالی که به طور غیرمستقیم به بحران اقتصادی در عربستان است را تکذیب کنیم.



شرکت سعودی اوگر اصلی ترین منبع تامین مالی جریان سیاسی حریری در لبنان محسوب می‌شود اخیرا به شدت با کاهش شدید فعالیت‌های ساخت و ساز در عربستان و درنتیجه کاهش درآمد مواجه شده است. پرداخت حقوق هزاران کارگر این شرکت ماه‌‌هاست که عقب افتاده است.



بسیاری از کارکنان مراکز مختلف با حزب المستقبل لبنانی اعلام کردند که ماه‌هاست که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.



بنا به اعلام منابع آگاه از این حزب بسیاری برخی از کارمندان آن طی هفته گذشته اخراج شدند.



این منبع آگاه اعلام کرد: این حزب برخی کارمندان خود را با ذف کاهش هزینه‌ها و بدست آوردن توان ا دامه فعالیت از سازمان‌های تابعه خود اخراج کرده است.



بحران اقتصادی در عربستان در پی کاهش درآمدهای نفتی باعث شده این کشور طرح موسوم به کاهش وابستگی به نفت را تا حدودی کنار بگذارد.



امروز فوربس گزارش داد که سعودی‌ها یک سوم از این طرح 20 میلیارد دلاری را کنار گذاشته‌اند.

۱۳۹۵/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...