نسخه چاپی

راه‌اندازی 27 جایگاه عرضه دام زنده ویژه عید سعید قربان

مدیركل دامپزشكی استان البرز از راه‌اندازی 27 جایگاه عرضه دام زنده ویژه عید قربان در این استان خبر داد و گفت: در این مراكز ذبح شرعی و بهداشتی دام انجام می‌شود.

به گزارش نما؛ علی‌اصغر شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان و انجام مراسم مذهبی ویژه در این روز از جمله قربانی کردن دام در راه خدا و توزیع آن در میان نیازمندان، طرح‌های ویژه‌ای از سوی دامپزشکی برای تامین نیاز مردم اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای طرح‌های فوق نظارت بر سلامت دام‌های عرضه شده و همچنین نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام است و تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که حتی یک دام بیمار وارد استان البرز نشود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: برای این منظور به میزان کافی و بر اساس تجربه سال‌های گذشته دام سبک و سنگین در نقاط مختلف استان البرز پیش‌بینی شده و مردم به هر تعدادی که نیاز داشته باشند، می‌توانند از مراکز معتبر و مجاز دام زنده تهیه و در راه خدا قربانی کنند.

شریفی با تاکید بر اینکه به نتیجه رسیدن طرح‌های فوق و تحقق اهداف پیش‌بینی شده نیازمند همراهی مشارکت مردم است، گفت: ما 27 جایگاه عرضه و ذبح شرعی و بهداشتی دام و همچنین به میزان مورد نیاز استان دام سبک و سنگین راه‌اندازی و تهیه کرده‌ایم و دیگر نیاز نیست که شهروندان از مراکز غیر مجاز و غیر معتبر که هیچ نظارتی بر سلامت دام آنها نیست، خرید داشته باشند.

وی بیان داشت: افرادی که نذر داشته و می‌خواهند در روز عید سعید قربان قربانی کنند، می‌توانند با مراجعه به این مراکز دام مورد نیاز خود را تهیه و در محیطی بهداشتی و زیر نظر ناظر شرعی که از علمای دینی هستند، قربانی خود را در راه رضای خدا انجام داده و گوشت آن قربانی خود را تحویل گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: برای این منظور بیش از 60 دامپزشک و 28 ناظر شرعی آمادگی دارند تا بر ذبح بهداشتی و شرعی قربانی در عید سعید قربان نظارت کنند.

شریفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر شهروندی بخواهد خارج از مراکز پیش‌بینی شده قربانی خود را ذبح کند باید چه اقداماتی انجام دهد، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که دام را در معابر عمومی و محل رفت و آمد مردم ذبح نکنند، چرا که این کار منجر به آلوده شدن معابر عمومی می‌شود.

وی افزود: با این حال 10 تیم سیار متشکل از ناظران شرعی و دامپزشکان و ناظران ذبح بهداشتی آماده‌ شده و آماده هستند تا در محل‌های خارج از مراکز پیش‌بینی شده نیز بر ذبح شرعی و بهداشتی دام نظارت داشته باشند.

۱۳۹۵/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...