نسخه چاپی

فرصت‌سازی به جای یأس و وادادگی!

عکس خبري -فرصت‌سازي به جاي يأس و وادادگي!

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، با اشاره به وجود برنامه‌های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، تأكید كردند: «حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین كنند».

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، با اشاره به وجود برنامه‌های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، تأکید کردند: «حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند».
امروز دیگر دشمنان انقلاب و اسلام ابایی ندارند که آشکارا و با کنار زدن پرده تزویر با سیاست‌های نظام اسلامی اعلام دشمنی کنند. تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی که دشمنان انقلاب برای اعمال این سیاست‌ها در حوزه تولید و ترویج شبهات و... بهره‌برداری می‌کنند، استفاده روزافزون از ابزارهای نوین ارتباطی و اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و سایبر است. بی‌تردید، اولین شرط مقابله با دشمنی چنین غدّار، آشنایی و فراتر از آن اشراف به این ابزارهاست؛ زیرا همواره کار دفاع سخت‌تر از تهاجم است. در همین راستا، رهبر معظم انقلاب با اظهار تأسف از ناآشنایی برخی مبلّغان دینی با ابزارهای جدید رایانه‌ای و همچنین درک نادرست برخی مسئولان از اهمیت مسئله فضای مجازی تأکید دارند، «فضای مجازی، به‌صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی‌شماری است که باید با استفاده از فرصت‌های آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد.»
طرح این مسئله از زبان رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد، باید به جای یأس و وادادگی به فکر فرصت‌سازی از فضای مجازی به منظور استفاده از این تکنیک‌ها و ابزارها باشیم، همچنین باید ترویج معارف اسلامی و انقلابی در عصر «مجاز و رسانه» به راهبرد مسئولان در شورای عالی فضای مجازی تبدیل شود و در مراکز حساسی مانند دانشگاه و به‌ویژه حوزه‌های علمیه به سمت الگوسازی و آموزش میانبر برای استفاده از آنها حرکت کرد. این، همان دنبال امتیاز صد بودن در هدف‌گذاری‌هاست که مقابله و دفاع هم، همچون ۹۰ در دل آن وجود دارد. رهبر فرزانه انقلاب در تبیین راهبرد نفوذ دشمن هم به این موضوع تأکید دارند که تغییر باورها و اعتقادات مردم و به‌ویژه جوانان در عرصه‌های مختلف از اصل دین مبین اسلام گرفته تا نظام اسلامی برآمده از آن در دستور کار دشمنان قرار دارد و مسئولان و نخبگان در مصون‌سازی و مقابله با آن رسالت اصلی را برعهده دارند.

۱۳۹۵/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...